Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ponad 250 mln zł zysku Eurocash

Autor: www.dlahandlu.pl 28 marca 2013 09:25

Ponad 250 mln zł zysku Eurocash

Rok 2012 był rekordowym rokiem dla Grupy Eurocash. Skonsolidowana sprzedaż grupy w 2012 r. sięgnęła 16,6 mld zł wobec blisko 10 mld zł uzyskanych w 2011 r. Zysk netto wzrósł ze 134,4 mln zł w 2011 r. do 250,4 mln zł.

W ciągu 2012 r. Grupa Eurocash stała się drugim co do wielkości dystrybutorem artykułów żywnościowych w Polsce. Cel konsolidacji rynku hurtowego FMCG, pozwalającej zapewnić siłę zakupową oraz efekty skali niezaleznym sklepom detalicznym przestał być odległym marzeniem, a stał się rzeczywistością. Segmentmałych sklepów wzrósł w ciągu 2012 r. o 4%, podczas gdy hipermarkety zanotowały spadek sprzedaż y o 2%, a supermarkety o 1% w porównaniu do 2011. Sieć Eurocash Cash&Carry liczyła na koniec 2012 roku 148 hurtowni i w segmencie, w którym główni konkurenci wydają się mieć spore trudności, zrealizowała wzrost sprzedaży na poziomie 14%. Format Eurocash Cash&Carry nadal jest kluczowy w realizacji strategii Grupy Eurocash nie tylko z uwagi na ponad 5000 sklepów franczyzowych abc (których liczba wzrosła w 2012 o 798 placówek), ale przede wszystkim z uwagi na
możliwość zaopatrzenia sklepów detalicznych w każdej miejscowości w Polsce oraz zdolność generowania znakomitych przepływów gotówkowych utrzymywaną przez ostatnie 17 lat. Premium Distributors zakończyło proces restrukturyzacji i pracowało nad poprawą poziomu marż. W segmencie klientów zintegrowanych - Delikatesy Centrum czyli nasza najlepiej zintegrowana sieć franczyzowa zanotowała wzrost o 13% oraz 123 nowych otwarć. W tym formacie obserwujemy znaczący wzrost udziału rynkowego - komentuje Luis Amaral, prezes zarządu Eurocash.

Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy Eurocash (o 66,1 proc. w porównaniu do 2011 roku) był związany głównie ze wzrostami sprzedaży odnotowanymi w poszczególnych formatach. W szczególności widoczny był wzrost w formacie cash&carry, w 2012 r. wyniósł 14,5 proc. r/r.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • sprawiedliwy 2013-04-04 05:00:34

    Coś tu nie pasuje!!!! Może wzrost spowodowany jest przejęciem Tradisu, a może sprzedażą nieruchomości, a może najwyższy czas odkryć karty i pokazać innym siecią, że nie do końca jest razem po drodze !!!! Przechwałki i tyle. !!!!!!!!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.