Ponad 650 hurtowni spożywczych i chemicznych korzysta z analiz Big Data

Autor: dlahandlu.pl/pr 15 października 2015 12:07

Według najnowszego raportu Gartnera „Hype cycle for consumer goods” jednym z najważniejszych trendów przez najbliższe lata będzie Supply Chain Big Data Analytics. Według Noha Tohamy, eksperta z firmy Gartner analiza Big Data usprawnia procesy w łańcuchu dostaw od zwykłej widoczności stanów magazynowych do zarządzania aktywami i ryzykiem.

Badania pokazują, że w 2013r. aż 72 proc. przedsiębiorstw nadal pracowało nad zdefiniowaniem własnego business case dla inwestycji w technologie wykorzystujące Big Data w łańcuchu dostaw.

Comarch SFA Online Distribution to platforma raportująco-komunikacyjna, która jest wykorzystywana do współpracy producenta z siecią dystrybutorów. Platforma codziennie w sposób automatyczny raportuje dane o sprzedaży i stanach magazynowych, co pozwala na optymalizację zapasów i produkcji. Do systemu podpiętych jest obecnie w Polsce ponad 650 hurtowni spożywczych i chemicznych, które codziennie raportują dane o odsprzedaży i stanach magazynowych – to dziesiątki milionów przetworzonych dokumentów. Sam polski oddział Carlsberg to 350 lokalizacji, które zostały podłączone w osiem miesięcy.

Dane zebrane od dystrybutorów, przetworzone, uzupełnione i ujednolicone są następnie raportowane producentowi, jednak by w pełni wykorzystać ich potencjał konieczne jest odpowiednie narzędzie. Comarch stawia na kompleksowość swoich usług, więc wraz z platformą komunikacyjną do zbierania informacji z rynku dostarcza również platformę raportującą, która w zależności od potrzeb może prezentować dane w postaci predefiniowanych wskaźników KPI, tabel, wykresów lub intuicyjnych dashboardów. Do głębszej analizy użytkownik może wykorzystać kostki OLAP, a właściwie bazujące na nich narzędzie Fast-Grid.

Dostęp poprzez platformę Online Distribution do szczegółowych danych, poza możliwością zacieśnienia współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi (błyskawiczny przepływ informacji, przejrzysty system wzajemnych rozliczeń), bardziej efektywnego rozliczania własnych przedstawicieli handlowych, analizy skuteczności centralnych i lokalnych akcji marketingowych czy prezentacji udziału sprzedaży dowolnie konfigurowalnych kategorii produktów na tle konkurencji daje możliwość wyciągania wniosków i przeprowadzania intuicyjnych analiz, aby móc natychmiast reagować na zmiany na rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.