Ponad 87 proc. internautów rezygnuje z zakupu, gdy produkt ma złe opinie

Autor: pr, dlahandlu.pl 29 listopada 2016 12:45

Dzisiaj już rzadko kiedy kupujemy produkt w sieci nie sprawdzając uprzednio opinii na temat jego lub sklepu, z którego usług korzystamy. Potwierdziło to badanie przeprowadzone wśród użytkowników porównywarki cen Okazje.info – 82% ankietowanych zadeklarowało bowiem, że jest to obowiązkowy krok, który podejmują przed dokonaniem transakcji.

Klienci najczęściej poszukują opinii na stronach porównywarek cenowych (32% badanych), stronie sklepu (29%) i forach internetowych (28%). Najrzadziej w tym celu zaglądają na eksperckie strony www lub blogi (11%).

- Strona sklepu pozwala na najszybszy i najprostszy dostęp do opinii na temat produktu, który kupujemy – mamy ją bowiem „pod ręką”. Porównywarkom cenowym jednak znacznie bardziej ufamy – możemy tam bowiem znaleźć opinie klientów różnych sklepów na temat tego samego produktu. Bardzo istotnym faktem dla wszystkich prowadzących swój biznes w sieci jest to, że aż 87,5% respondentów zadeklarowało, że jeżeli produkt ma złe opinie, rezygnują oni z jego zakupu. Dobre recenzje to zatem element, bez którego sklep nie ma szans na sukces. Co ciekawe, 73% badanych nie dokona zakupu nie tylko wtedy, gdy produkt ma negatywne opinie, ale i wtedy, gdy nie ma ich w ogóle. Z czego może to wynikać? Jeżeli produkt nie posiada opinii to bardzo możliwe, że nikt go nie kupuje. Jeżeli nikt go nie kupuje, to coś musi być z nim nie tak. To prosty, aczkolwiek popularny tok myślenia - opisuje firma Okazje.info

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.