Ponad tysiąc uczestników dyskutowało na XI FRSiH

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2018 14:51

Ponad tysiąc uczestników dyskutowało na XI FRSiH Fot. Żelazna Studio

Strategie firm spożywczych w kontekście zmieniającego się rynku, sukcesy polskiej żywności na arenie międzynarodowej, nowe pomysły na promocję marek i budowę nawyków konsumenckich, a także trendy w branży i prezentacje innowacyjnych rozwiązań stosowanych w przemyśle spożywczym – o przyszłości sektora dyskutowało ponad tysiąc uczestników XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu w Warszawie (5-6 listopada 2018 r.).

– Sektor spożywczy oraz handlowy ulegają dynamicznym zmianom podyktowanym nie tylko regulacjami rynkowymi, ale także trendami, zmianami nawyków żywieniowych, modą na ekologiczną żywność czy coraz bardziej zglobalizowanym łańcuchem dostaw. XI Forum Rynku Spożywczego stworzyło okazję do merytorycznej dyskusji o przeobrażeniach w sektorze spożywczym 
i rozwiązaniach dla tej branży – podsumowuje Edyta Kochlewska, redaktor naczelna Magazynu Rynek Spożywczy i portalu dlahandlu.pl.

XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu otworzyła debata pt.: „Sukcesy i wyzwania – trzy dekady budowy polskiego biznesu spożywczego”.

– Przez ostatnie 30 lat branża spożywcza odniosła wiele sukcesów. Rośnie nam eksport, zbliżamy się do wartości 30 mld zł rocznie, podczas gdy na początku lat 90-tych była to zaledwie 1/10 tej kwoty. Rośnie dodatni bilans handlowy. Jesteśmy dzisiaj w czołówce europejskich eksporterów, a sektor spożywczy ma w tym swój duży udział. W 2010 roku branża odpowiadała za 11 proc. całego eksportu, a w 2016 roku – już 13 proc. Trzeba jednak dalej pracować, by zniwelować dystans między nami, 
a wiodącymi europejskimi krajami – mówił podczas sesji inauguracyjnej Jerzy Dąbrowski, dyrektor Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa.

Na temat sytuacji rynkowej na przestrzeni ostatnich trzech dekad opowiedzieli też sami przedsiębiorcy. 

– Sukces to nie kilka spektakularnych decyzji właściciela i menadżerów, ale setki mikro-decyzji każdego dnia. Esencją Maspeksu jest przyzwolenie na popełnianie błędów. Chodzi o to, aby nie powielać tych samych pomyłek po kilka razy – mówił Robert Wawro, wiceprezes Business Unit FOOD, Grupa Maspex. – Decyzje, które stoją za markami Maspeksu są oparte o cyfry i o fakty. Bardzo ważnym elementem jest focus na rynek i konsumenta, nieustanne budowanie marki. To tworzy naszą wartość – dodał.

– Wiara, marzenia, ciężka praca połączone z innowacyjnością i dbałością o wysoką jakość to składowe sukcesu firmy Lotte Wedel – mówił Maciej Herman, CEO Lotte Wedel. Jak oceniał, połowę wzrostu firma generuje nowymi produktami. – Jestem zwolennikiem tzw. organizacji zwinnych. Tworzymy pewne grupy projektowe, które pracują nad nowymi projektami. To są grupy wewnętrzne, gdy się z nimi spotykam, mówię: „Zapomnijcie o Wedlu, o procesach, które mamy. Tworzycie coś nowego, innowacyjnego, chcemy wejść na nowe rynki. Zapomnijcie o procesach, które są w firmie" – tłumaczył na XI Forum Rynku Spożywczego.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,01

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.