Poradnik: 7 rzeczy, które trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży w Niemczech

Autor: pr 27 maja 2015 12:29

Wejście w życie unijnej dyrektywy w sprawie praw konsumenta ujednoliciło przepisy prawne w krajach Unii Europejskiej. Pomimo to, w poszczególnych państwach nadal istnieją drobne różnice, które przedsiębiorcy powinni uwzględnić. W przeciwnym razie mogą narazić swój sklep na negatywne konsekwencje, jak np. kary finansowe nałożone przez niemieckie organizacje konsumenckie bądź utratę zaufania wśród niemieckich konsumentów.

Eksperci Trusted Shops radzą, o czym należy pamiętać, aby z powodzeniem prowadzić sklep w Niemczech i nie narazić się na niepotrzebne koszty lub kary.

1. W umowach handlowych podaj swoje dane osobowe, a nie nazwę sklepu           
Zagraniczne sklepy internetowe mogą budzić obawy lokalnych dostawców. Sprzedawcy, którzy prowadzą działalność bez wpisu w rejestrze handlowym, powinni w kontaktach handlowych posługiwać swoim imieniem i nazwiskiem, a nie występować pod nazwami własnymi, np. nazwą sklepu (§ 3, § 5 ust. 1 nr 3 UWG). Dzięki temu kupujący oraz partnerzy biznesowi czują się pewniej, ponieważ wiedzą kim jest właściciel sklepu internetowego.

2. Zamieść numer VAT w stopce redakcyjnej

Sprzedawcy internetowi prowadzący działalność w Niemczech mają obowiązek podania numeru VAT w swojej w stopce redakcyjnej (§ 5 ust. 1 nr 6 TMG). Jeżeli spółka została zarejestrowana w Polsce, jako podatnik VAT EU wówczas przedsiębiorca powinien zamieścić numer VAT składający się z ISO kraju (PL) wraz z numerem NIP. Natomiast, jeżeli spółka została zarejestrowana w Niemczech, przedsiębiorca zobowiązany jest zamieścić numer VAT nadany podczas rejestracji.

3. Zwróć uwagę na dane wymagane przy zapisie do newslettera                              
Ochrona danych osobowych jest bardzo istotna dla niemieckich konsumentów. Zwracają na to uwagę, również przy zapisie do newslettera. Wielu przedsiębiorców w formularzu zgody na otrzymywanie newslettera prosi użytkowników o podanie nazwiska. Jest to często wymóg konieczny, aby móc otrzymywać newsletter. W niemieckim e-sklepie podanie nazwiska powinno być opcjonalnie i tylko konsument decyduje, czy chce taką informację zostawić. Ponadto zgoda na wysłanie materiałów informacyjnych i reklamowych powinna być zawsze wyraźną i świadomą decyzją konsumenta.

4. Zamieść cenę za 1 kg oraz wybraną ilość danego produktu                                            

Konsument przed złożeniem zamówienia powinien uzyskać informacje o kosztach. W e-sklepie przy podawaniu ceny należy zamieścić informację, czy jest to kwota brutto, czy netto oraz czy cena uwzględnia koszty przesyłki. Dodatkowo e-sprzedawcy oferujący asortyment na wagę lub produkty o różnej pojemności, powinni zamieścić zarówno informacje o cenie jednostkowej, np. za 1 kg lub1 litr, jak i informacje o cenie za konkretną ilość, którą wybrał konsument. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,05

  • Śr

    10,62

  • Min

    8,03

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6033

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.