Poradnik: Call to Action –  jak skłonić konsumenta do zakupu

Autor: Agata Lejman, SalesBee 8 lutego 2016 10:16

Wciąż wiele e-sklepów nie jest świadomych jak ważnym elementem jest przycisk Call to Action. Ten krótki 2-3 wyrazowy zwrot może się wydawać mało znaczącym szczegółem, ale te kilka słów może decydować o powodzeniu zamierzonych działań. Bez jasnego CTA dla użytkownika może nie być oczywiste jaki kolejny krok powinien wykonać lub co chcemy mu zaoferować - wyjaśnia Agata Lejman z SalesBee.

Call to Action powinno być krótkie i jasne. To podstawa, podobnie jak korzystanie z technologii RWD – użytkownik musi zobaczyć CTA natychmiast, nie może przewijać strony by do niego dotrzeć. Nasz komunikat musi być widoczny na pierwszy rzut oka i odróżniać się kontrastowym kolorem od reszty treści. Można skorzystać z wyrazistych kolorów, takich jak czerwony, jaskrawo zielony czy żółty, lub oprzeć się na budzącym poczucie bezpieczeństwa niebieskim. Ważne by CTA, nie wtopiło się w tło prezentowanej treści.

Dobre CTA opiera się na słownictwie o mocnym, pobudzającym wydźwięku. Zazwyczaj są to zdania takie jak: Kup teraz! Sprawdź! Wypróbuj za darmo! Ale warto wyjść poza utarte schematy i dopasować komunikat do treści maila lub strony. Jeśli np. opowiadamy o korzyściach naszego programu lojalnościowego baner z CTA może nieść treść: Dowiedz się więcej! czy Skorzystaj już dziś! CTA powinno przedstawiać konkretny profit dla klienta. Jeśli chcemy zawrzeć więcej informacji, ale nie obciążyć konsumenta dużą ilością skondensowanej treści to rozwiązaniem jest wypunktowanie korzyści z boku komunikatu tak, żeby przycisk CTA nadal odgrywał centralną funkcję. Z tego samego powodu nie można też umieścić zbyt wielu takich komunikatów w jednym materiale. Może to mieć odwrotny skutek i zamiast zachęcić użytkownika do działania, spowoduje że nie podejmie żadnej akcji.

Warto używać słownictwa odnoszącego się do czasu, podkreślającego ekskluzywny i ograniczony terminem charakter dostępności. Wielu ludzi przekonuje taki komunikat i dzięki temu decydują się na zakup. Takie komunikaty są szczególnie chętnie wykorzystywane przez serwisy sprzedające bilety lotnicze czy oferujące wynajem pokoi hotelowych. Organizacja wakacji jest wyborem mocno angażującym dzięki czemu konsument jest wrażliwszy na tego typu komunikaty. Jeśli więc sprzedajemy właśnie mocno angażujące produkty – drogie lub wywołujące mocne emocje użytkownika, tym bardziej warto skorzystać z siły Call to Action.

Należy pamiętać aby dla każdych akcji, gdzie w grę wchodzi klikalność i wskaźnik CTR powinniśmy przeprowadzać testy A/B, tak żeby wybrać najbardziej skuteczne dla swojego biznesu rozwiązania. Według SalesBee zmiana koloru lub treści CTA może podnieść współczynnik klikalności o 20-30 proc. Warto wiedzieć, że nie należy wprowadzać wielu wariantów zmian jednocześnie. Trudno wtedy wywnioskować, co tak naprawdę działa i z jakiego powodu. Najlepiej osobno testować treść komunikatu, kolor czy wielkość i porównywać dwa warianty dla jednej zmiennej. Dzięki narzędziom typu Sales Booster w prosty i szybki sposób można zaprojektować i przeprowadzić takie testy, a następnie otrzymać gotową analizę wyników.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • artmetic ekonsulting 2016-02-08 23:50:38

    Marketing internetowy, responsywne strony www:



    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.