Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Centra handlowe mogą wykorzystać popularność handlu internetowego

Autor: dlahandlu.pl 5 lipca 2016 11:11

Poradnik: Centra handlowe mogą wykorzystać popularność handlu internetowego fot. shutterstock

Połączenie klasycznej formy sprzedaży z kanałami on-line może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej dla centrów handlowych. Zmiana ich charakteru, poprzez wzmocnienie oferty rozrywkowej i gastronomicznej oraz dodatkowych usług, ma na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Rozwiązania te mogą dać wyraźną przewagę galeriom handlowych – takiej oferty nie uzyskamy w żadnym sklepie on-line - uważa Anna Hofman, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.

Rosnąca grupa klientów internetowych, która dotychczas nie była w takim zasięgu oddziaływania, może – dzięki odpowiednim zachętom – wpłynąć na wzrost odwiedzalności danego sklepu i centrum handlowego. Obiekty handlowe starają się wykorzystać popularność handlu internetowego poprzez wprowadzanie darmowych stref Wi-Fi w pasażach centrów handlowych, beaconów oraz mobilnych aplikacji zakupowych, takich jak spersonalizowana oferta. Funkcjonujące w poszczególnych sklepach punkty odbioru towaru zakupionego w sieci (click & collect) sprzyjają integracji tradycyjnej formy robienia zakupów z e-commerce. W centrach handlowych powstają punkty odbiorcze (np. InPost) umożliwiające całodobowy odbiór zakupionego towaru.

Łatwiejszy i tańszy dostęp do internetu wraz ze wzrastającym zainteresowaniem klientów zakupami on-line otworzyły możliwości rozwoju – zarówno międzynarodowym, sieciowym markom, jak i lokalnym przedsiębiorcom czy indywidualnym projektantom. Z perspektywy marek sieciowych e-commerce pozwala na optymalizację kanałów sprzedaży. Z kolei przedsiębiorcom indywidualnym niskie koszty otwarcia e-sklepu oraz niemal nieograniczony dostęp do potencjalnych klientów pozwalają zaistnieć na rynku.

Dla właścicieli i zarządców centrów handlowych sprzedaż on-line wiąże się z problemem potencjalnego obniżenia wyników finansowych najemców w centrach handlowych. Towar zakupiony on-line i jedynie odbierany w lokalu w większości przypadków nie jest wliczany w obroty sklepu. Bez odpowiednich zmian w umowie wewnętrzne systemy rozliczania danego sklepu oraz oddzielna kasa fiskalna i paragony nie są ujawniane w obrotach sklepu stacjonarnego, a co za tym idzie – nie stanowią przychodu dla właściciela centrum handlowego. Wydaje się więc, że właściciele obiektów handlowych będą zmuszeni połączyć sprzedaż regularną z rosnącym potencjałem handlu on-line.

Zagrożeniem dla właścicieli obiektów jest pomniejszanie powierzchni sklepów oraz oferty przez najemców prowadzących sprzedaż on-line. Wynika to bezpośrednio z możliwości ekspozycji pełnej oferty w sklepach on-line oraz dogodnego systemu zamawiania, dostawy oraz zwrotu czy wymiany towaru. Dla najemców odnoszących sukcesy w sprzedaży internetowej sklepy stacjonarne w centrach handlowych coraz częściej pełnią funkcję salonu ekspozycyjnego (showroomu), w którym klient wyłącznie mierzy i odbiera zamówiony towar. Niektóre marki modowe zdecydowały się zmniejszyć ilość sklepów oraz ich powierzchnię na korzyść rozwoju e-sklepów. Inne jednak, aby zwiększyć swój udział w rynku, rozbudowują sklepy oraz poszerzają ofertę.

Pomimo rosnącego nasycenia rynku obserwujemy stały napływ nowych centrów handlowych. Tylko w 2016 roku planowane jest otwarcie około 20 galerii. Nowoczesne projekty oferują możliwość atrakcyjnego wyeksponowania marek modowych w świeżych odsłonach i nowej tkance, w warunkach zapewniających klientom komfort oraz komplementarną ofertę zakupową. To mobilizuje istniejące centra handlowe do efektywnego podążania za najnowszymi trendami i technologiami oraz do aktywnego zarządzania skierowanego na bardziej świadomego klienta.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.