Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Czy media społecznościowe są potrzebne branży FMCG?

Autor: Social Media click community dla dlahandlu.pl 28 lipca 2015 13:54

Żyjemy w świecie, w którym Internet stał się głównym i często jedynym źródłem informacji. Jednak “bycie w sieci” nie oznacza już tylko posiadania strony www. Sieci handlowe branży FMCG, podobnie jak wiele innych marek, muszą uświadomić sobie, że obecność w Social Media jest równie ważna, o ile nie ważniejsza. Dlaczego?

- Największym osiągnięciem Social Media marketingu jest jego znaczenie w kampaniach Interaktywnych. Media społecznościowe stały się głównym kanałem komunikacji każdej kampanii digitalowej, jednocześnie stając się centrum obsługi klienta w sektorze B2C i narzędziem do budowania wizerunku. Wbrew pozorom płacenie za zasięgi pomogło właśnie markom, bo reklamy na Facebooku są teraz jeszcze bardziej precyzyjne! - mówi Rahim Blak, CEO click community.

Zachowanie konsumentów, podobnie jak podejście do marketingu, uległo zmianie. Rosnący udział mediów społecznościowych w codziennym życiu sprawia, że nawet marki o ugruntowanej pozycji na rynku oraz znane sieci handlowe muszą być częścią “tego świata”. W końcu to tam budowane są więzi z klientami, tam poznajemy ich opinie, rozmawiamy i nawiązujemy relacje.

- Być w mediach społecznościowych to pozycjonować markę w świadomości klienta, a zatem mieć realny wpływ na decyzje, które podejmuje. Im bardziej wzrasta zaangażowanie, tym pewniej, że konsument sięgnie po daną markę. Social Media daje możliwość zbudowania relacji, która niejednokrotnie jest kartą przetargową w decyzji zakupowej klienta - mówi Daniel Habura, New Business Director w click community.

Skup się na grupie docelowej

Kreując strategię należy dokładnie wybrać grupy docelowe i tak targetować treści, aby były one atrakcyjne dla każdego odbiorcy. To szansa na dotarcie do tej  prawdziwie zainteresowanej społeczności. Słuchaj, co konsument ma Ci do powiedzenia, bo może to być dla Ciebie cenna wskazówka. Dzięki niej będziesz wiedział jak postępować w przyszłości, co pozwoli Ci stworzyć wiele nowych możliwości. 

Dobierz treści

Odpowiednio dobrane do grupy docelowej wiadomości zaangażują odbiorców. Warto oprzeć swoją komunikację na poradach lub dowcipnych grafikach. Można również wykorzystać “brand hero”, wtedy przekaz stanie się jeszcze bardziej chwytliwy. Sieci handlowe mają duże pole do popisu, jeśli chodzi o tematy przewodnie działań w Social Media. Mogą publikować porady dotyczące zdrowej diety, przepisy na smaczny obiad, a nawet rady dotyczące utrzymania porządku w domu i ogrodzie. Możliwości jest dużo więcej. Należy jednak pamiętać, że wybierając jeden kierunek lub motyw przewodni, trzeba dbać o to, by wszystkie komunikaty były spójne i wyraziste. Pamiętaj, że profil marki odzwierciedla osobowość, która wyróżnia Cię od konkurencji. Nie wystarczy, aby ktoś wiedział co robisz. Musi wiedzieć jak to robisz i dlaczego to właśnie Twoją sieć handlową powinien wybrać. Stawiasz na produkty najwyższej jakości? A może sprzedajesz owoce i warzywa wyłącznie od polskich producentów? Pokaż to! Chwal się tym, co masz najlepsze.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.