Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Czystość i porządek najlepszą wizytówką obiektu handlowego

Autor: dlahandlu.pl 22 sierpnia 2016 11:11

Poradnik: Czystość i porządek najlepszą wizytówką obiektu handlowego


Czynników decydujących o wyborze konkretnego centrum handlowego czy galerii jest wiele: ceny, parking, lokalizacja, obsługa. Jednak we wszystkich badaniach konsumenckich klienci zwracają uwagę, że lubią robić zakupy w sklepach, które są czyste!

Sieci walczą o portfele i serca klientów na wiele sposobów: organizują atrakcyjne promocje, wymyślają mechanizmy lojalnościowe czy inwestują w nowinki technologiczne. Sprawy związane z czystością sklepu mogą natomiast powierzyć profesjonalistom i skupić się na najważniejszych aspektach swojej działalności.

Obiekty handlowe jako miejsca przechowywania, a czasem również przetwarzania żywności, nie mogą sobie pozwolić na zaniedbywanie kwestii czystości. Utrzymanie wysokiej jakości usług czystościowo-porządkowych ma bowiem kluczowy wpływ na prowadzenie działalności handlowej.
Z badań przeprowadzonych przez międzynarodową firmę doradczą CBRE wynika, że czystość i bezpieczeństwo, obok ceny i wygody, należą do najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie klientów z zakupów w galeriach handlowych i sklepach wielkopowierzchniowych. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy klient poślizgnie się na mokrej podłodze, który nie była odpowiednio zabezpieczona. Zarządzający obiektem handlowo-usługowym jest narażony na odpowiedzialność karną i finansową. Niewłaściwie prowadzony proces utrzymania czystości może wiązać się nie tylko ze stratami wizerunkowymi placówki, ale w dalszej perspektywie również z negatywnymi konsekwencjami finansowymi. Warto zatem zastanowić się czy nie lepiej powierzyć tak ważnej kwestii specjalistom z wieloletnim doświadczeniem.

Wydzielenie usług porządkowych w obiektach wielkopowierzchniowych niesie za sobą wiele korzyści. Ewelina Balicka, dyrektor handlowy Impel Market Company, firmy specjalizującej się w sprzątaniu obiektów handlowych (galerii, sieci, dyskontów) jako najważniejsze z nich wymienia: „Czystość to wizytówka każdego obiektu handlowego - czysty obiekt zachęca klientów do częstych odwiedzin placówki, zwłaszcza rodziny z małymi dziećmi, które szczególnie zwracają uwagę na stan higieniczny miejsca, w którym codziennie kupują żywność. Jest to również duże odciążenie zarządcy obiektu, który będzie mógł mocniej zaangażować się w działaniach strategicznych dla obiektu handlowego i jego otoczenia. Dodatkowo usługi firmy outsourcingowej dla obiektów handlowych niosą spore oszczędności wynikające z braku konieczności zakupu specjalistycznego sprzętu, środków chemicznych czy inwestowania w obsługę serwisową. Firma sprzątająca dobierze pod konkretny obiekt handlowy technologię, organizację pracy, rozpozna potrzeby klienta, bo wie, jak najlepiej zadbać o dany typ obiektu. Ponadto ideą wydzielenia danego obszaru do firmy zewnętrznej, czyli outsourcing, jest optymalizacja kosztów, ale przede wszystkim zmiany organizacyjne, usprawniające działalność klienta – wylicza Ewelina Balicka.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.