Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Ile kosztuje założenie e-sklepu?

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2016 14:28

Szacuje się, że co miesiąc w Polsce powstaje nawet kilkaset nowych e-sklepów. Część z nich zakładają nowi przedsiębiorcy, a część to wejście w online przedsiębiorców działających do tej pory w kanałach tradycyjnych. Jak wynika z badania Millward Brown na zlecenie Shopera, co trzeci właściciel stacjonarnego sklepu deklaruje chęć uruchomienia kanału online.

- Profesjonalny i w pełni funkcjonalny sklep internetowy może powstać już za kwotę 1000 zł przy założeniu, że korzystamy z gotowych narzędzi do prowadzenia sprzedaży w internecie. Rozkręcenie własnego e-biznesu w dzisiejszych czasach jest znacznie tańsze i prostsze niż założenie małego sklepu osiedlowego – zauważa Joanna Tokarska z Kokos.pl, serwisu pożyczek społecznościowych, na którym mali przedsiębiorcy mogą pożyczyć pieniądze od prywatnych inwestorów.
W teorii sklep internetowy można założyć w jeden dzień, pod warunkiem, że ma się już przemyślaną strategię wejścia na rynek e-handlu.
Platformy oferujące oprogramowanie do prowadzenia sklepy proponują zwykle model abonamentowy (opłata raz na rok, rzadziej raz na miesiąc). Zwykle możemy liczyć na korzystne promocje na start. Pakiet podstawowy Shopera, najczęściej wybieranej platformy sklepowej w Polsce, wykupimy za 396 zł rocznie. W cenie mamy zapewniony hosting z rocznym transferem do 300 GB, dostęp do panelu administracyjnego z limitem 10 tysięcy produktów oraz telefoniczne i mailowe wsparcie techniczne.
Sklep „szyty na miarę” przez agencję interaktywną to już znacznie wyższe koszty. Za pracę programistów i reszty zespołu nad naszym sklepem zapłacimy od kilku do kilkudziesięciu tysięcy zł.

Ceny za domenę wahają się od symbolicznej złotówki do… górnego limitu właściwie nie ma. Wszystko zależy od popularności frazy oraz końcówki.Ceny rodzimych domen .pl zaczynają się od około 50 zł. Na wykup pakietu kilku najpopularniejszych rozszerzeń, takich jak .com.pl i .eu nie powinniśmy wydać więcej niż 100 zł rocznie.

Platformy, na których można założyć sklep, oferują wachlarz gotowych i responsywnych projektów, które możemy mieć w cenie abonamentu lub nabyć w kwocie nie wyższej niż 400 zł. Możemy, a czasem musimy, przy tym przeprojektować niektóre elementy według naszych potrzeb. Drobne prace grafika lub pomoc operatora platformy w dostosowaniu zmian do panelu to dodatkowy koszt od kilkuset do 1000 zł. Za profesjonalny, całkowicie indywidualny projekt graficzny e-sklepu zapłacimy grafikowi minimum 2 tys. zł.

Polacy najchętniej opłacają zakupy internetowe za pomocą płatności elektronicznych automatycznie przekierowujących na stronę banku (27 proc. wskazań). Implementacja systemu płatności jest darmowa dla e-sklepów. 

  • Wojtekkk 2016-08-07 19:47:51

    Implementacja systemu płatności jest darmowa, ale napiszcie coś o prowizjach od każdej transakcji, która pomniejsza marżę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.