Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak budować relacje z klientami e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2016 09:38

Jak firma się komunikuje z klientami oraz jak odpowiada na ich potrzeby, jest uwarunkowaniem sukcesu i zatrzymania wielu klientów na stałe. Według badań przeprowadzonych przez SalesBee 76 proc. klientów nie jest aktywnych po zrealizowaniu jednej transakcji.

Pierwszy kontakt z klientem można porównać do prywatnych relacji, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Idąc tą ścieżką wszystko zależy od początkowej transakcji. Udane zakupy otwierają możliwość zaproponowania klientowi spersonalizowanej oferty i pozyskania go na dłużej.

Używając odpowiednich narzędzi zlokalizuj, które fragmenty twojego sklepu online są mniej przyjazne dla jego użytkowników. Na tej podstawie wprowadź zmiany, aby poruszanie się było intuicyjne i sprawne.

Jakie informacje można szczególnie rozpowszechnić w sklepie online, aby poruszanie się szło sprawnie? Przedstawienie produktu wraz z jego opisem powinno zawierać dobrej jakości zdjęcie i zwięzłą charakterystykę. Warto posiadać funkcję „powiększania” po najechaniu kursorem na konkretny produkt. Nie zapominajmy o filtrach, które ułatwiają odnalezienie poszukiwanego produktu, unikając przy tym przebijanie się przez cały asortyment.

Według badania Gartner’a w 2018 roku będzie o 30% więcej firm, które posiadają możliwość personalizacji sklepów online. Na czym to ma polegać? Witryny będą oferować swoim klientom to, co jest przez nich poszukiwane. Kilka sposób na silniejsze zbudowanie relacji B2B po spersonalizowaniu sklepu ecommerce:

• Powiązane produkty: przedstawienie powiązań pokazując inne produkty proponowane „osoby, które kupiły ten produkt zdecydowały się również na…”
• Najczęściej zamawiane produkty: pokazanie najpopularniejszych produktów, które zostały zamówione przez konkretnego konsumenta.
• Wzmocnienie wzięci z obsługą klienta: szybki i łatwy dostęp do kontaktu z obsługą klienta.
• Treść powiązana z użytkownikiem: Bazując na wiedzy na temat każdego użytkownika postaraj się umieszczać spersonalizowane informacje odpowiadając konkretnemu użytkownikowi.

Budowanie relacji z klientem powinno być procesem przede wszystkim opartym na psychologii zarządzania informacjami, znacznie bardziej będzie to efektywne niż próbowanie zachęcić e-konsumenta trikami, zniżkami pozostawiając go na pastwę losu w twoim sklepie online.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.