Poradnik: Jak odcieniem światła można wpływać na decyzje zakupowe?

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2017 11:14

Poradnik: Jak odcieniem światła można wpływać na decyzje zakupowe? fot. Trilux

Według przewidywań przedstawionych w opracowaniu „Human Centric Lighting: Going Beyond Energy Efficiency”, w okresie pomiędzy 2016 a 2020 rokiem wartość rynku sklepowych systemów oświetleniowych wykorzystujących koncepcję Human Centric Light będzie rosła w tempie 42 – 52%. Na czym polega wykorzystanie tej idei w obiektach handlowych?

Zastosowanie światła o zwiększonej zawartości niebieskiej wiązki stymuluje i poprawia koncentrację. Z tych właściwości można skorzystać, by zmodyfikować zachowania konsumentów oraz pracowników. – Z analiz zależności pomiędzy odcieniem światła a aktywnością klientów wynika, że przy użyciu pobudzającej wiązki wydłuża się czas poświęcany na oglądanie poszczególnych towarów, dzięki czemu zwiększana jest szansa ich zakupu – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska. Analogicznie, stosując stymulujące światło na stanowiskach roboczych można spodziewać się zmniejszenia liczby błędów popełnianych przez zatrudnione osoby dzięki poprawie ich zdolności koncentracji. Z drugiej strony, w pomieszczeniach socjalnych i na food courtach, sprawdzi się światło ciepłej barwy. Sprzyja ono relaksowi, odprężeniu i przyspieszeniu regeneracji, pomoże więc użytkownikom odzyskiwać siły do wznowienia aktywności.

Odkrycia z zakresu Human Centric Light wykorzystuje się również w kontekście prezentacji towarów - czy szerzej - wizualnego oddziaływania na konsumentów. Pomimo faktu, że w centrach handlowych zazwyczaj nie ma typowych okien, dzięki użyciu odpowiednich opraw odzież może być prezentowana w warunkach odzwierciedlających naturalne światło – czy to charakterystyczne dla momentu, gdy słońce jest w zenicie, czy też przypominające wieczorny półmrok. – Manipulując barwą i natężeniem światła, można także kierować uwagę konsumentów w miejsca i na towary, na których ekspozycji szczególnie nam zależy – mówi Filip Gabryelczyk. – Prócz oczywistego skontrastowania z tłem, popularne dziś stają się zmiany parametrów w odpowiedzi na aktywność klientów. Przykładem jest rozświetlenie witryny lub zmiana jej kolorystyki w reakcji na zadziałanie np. czujników obecności – dodaje Gabryelczyk. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.