Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak podnieść cenę i zatrzymać klienta?

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2015 13:46

Wiele inicjatyw zmiany cen nie osiąga zamierzonych efektów ze względu na słabe przygotowanie koncepcyjne. Porównywalna liczba ponosi porażkę z powodu złej komunikacji. Zmiana cen musi być zaplanowana i zakomunikowana z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym - przekonują eksperci firmy Simon, Kucher and Partners.

Istnieje kilka podstawowych zasad dotyczących wsparcia komunikacyjnego zmian cen:

1. Poinformuj klientów o podwyżce odpowiednio wcześnie
Czas, jaki potrzebny jest na przygotowanie zmian cen może wahać się od kilku dni do kilku miesięcy. Cen nie można przecież zmienić z dnia na dzień. Czas niezbędny do wprowadzenia nowych cen zależy m.in. od: specyfiki branży, produktów, cyklu życia produktu, przyczyn zmiany oraz wysokości zmiany. Dlatego też wysokość oraz przyczyny powinny zostać zakomunikowane klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, aby mogli oni się odpowiednio przygotować do nowych warunków.

2: Odpowiednio dobierz przekaz komunikatu

Informacje o podwyżce dobrze jest połączyć z podaniem innych informacji pozytywnych dla klienta (np. wprowadzenie promocji na wybrane produkty, rozpoczęcie kampanii promocyjnej, podniesienie jakości, program lojalnościowy etc.). Równolegle do komunikacji zewnętrznej przygotowany powinien zostać proces komunikacji wewnętrznej. Szczególnie konieczność podwyżek bardzo często budzi obawy wśród sprzedawców. A trzeba pamiętać, że w końcu to oni będą musieli wdrożyć w życie nowe ceny. Sprzedawcy muszą więc czuć przekonanie, co do zasadności zmian cen, a na pewno rozumieć przesłanki ich wprowadzenia. Tylko wtedy będą w stanie skutecznie przekonać swoich klientów do zakupu produktów po nowych, często wyższych, cenach. Każdy sprzedawca powinien być w stanie wytłumaczyć klientowi: dlaczego zmieniamy ceny? z czego to wynika, dlaczego podwyżka (obniżka) jest na takim a nie innym poziomie, w jaki sposób powinienem rozmawiać ze swoimi klientami o nowych cenach.

Klienci zazwyczaj zrozumieją podwyżki, jeśli uznają, że są one uzasadnione i sprawiedliwe - przekonują eksperci Simon, Kucher and Partners.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Magda 2015-02-26 03:00:16

    Ależ bełkot marketingowy. Jak klientowi wytłumaczyć to, że w niemieckim lidlu kupi tańszy proszek, płyn czy masło, skoro koszty płac kasjerki są o cztery razy wyższe? Jesteśmy dojeni na każdym kroku w naszym pięknym kraju.

  • Iza 2015-02-25 18:49:22

    Zawsze będę szukać taniej lub zamienników.A od kilku miesięcy regularnie zaopatruję dom w Polsce artykułami kupowanymi w Niemczech. Oczywiście kupuję to co jest dużo taniej w De

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.