Poradnik: Jak pozycjonować ofertę w internecie

Autor: dlahandlu.pl/pr 15 października 2015 11:19

Jednym z podstawowych elementów, na który powinni zwracać uwagę właściciele sklepów internetowych, jest dobór słów kluczowych. Stanowi on jeden z najważniejszych warunków skutecznego pozycjonowania i optymalizacji strony, umożliwiając nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także budowanie świadomości marki w sieci - mówi Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica.

- Ogólne frazy, tzw. money keywords, wykorzystywane są głównie do zwiększania ruchu na stronie i ze względów wizerunkowych, natomiast niekoniecznie mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Do pozycjonowania sklepów internetowych z szeroką ofertą produktów nadają się przede wszystkim tzw. long tails, czyli frazy zawierające nazwę określonego produktu. Ruch z takich niszowych haseł jest znacznie niższy, ale często ma wyższą konwersję. Dla przykładu, promując hasło „drzwi przesuwne wewnętrzne mahoń” zdobędziemy znacznie mniej klientów, niż przy promowaniu frazy „drzwi wewnętrzne”. Jeśli jednak użytkownik precyzyjnie określi w wyszukiwarce czego szuka, to po wpisaniu frazy trafi bezpośrednio na stronę sklepu oferującego konkretny produkt. Wtedy szansa na finalizację transakcji jest znacznie wyższa, niż w przypadku fraz o dużym stopniu ogólności - dodaje Iwanek.

Właściciele sklepów internetowych powinni korzystać z dedykowanego im narzędzia Google Shopping, które umożliwia emisję reklam z listą produktów. - Poprzez przekazanie pełnych informacji o ofercie, sklep internetowy jest w stanie zaprezentować wyszukującym dobrze spersonalizowane reklamy, wraz z kompletem istotnych informacji, takich jak zdjęcie, cena, stan czy dostępność. Reklamy z listą produktów pojawiają się, gdy ktoś szuka ich na stronie Google.pl. Wyszukiwarka wyświetla klientowi zdjęcie i cenę produktu oraz nazwę sklepu. Po kliknięciu w reklamę jest on kierowany do witryny, gdzie może zakupić reklamowany produkt. Aby korzystać z tego rozwiązania, należy posiadać konta AdWords i Merchant Center - wyjaśnia właściciel firmy Internetica.

- Decydując się z kolei na reklamę display, warto zwrócić uwagę na RTB, czyli Real-Time Bidding, który umożliwia kupowanie pojedynczych odsłon skierowanych do konkretnego użytkownika, na aukcjach odbywających się w czasie rzeczywistym. W momencie kiedy użytkownik odwiedza uczestniczącą w aukcji witrynę internetową, system licytuje powierzchnię widoczną dla użytkownika. Wyświetla się na niej reklama tego reklamodawcy, który zdecydował się zapłacić najwięcej i tym samym wygrał aukcję. RTB świetnie sprawdza się w e-commerce, gdyż pozwala na targetowanie oparte na zachowaniach odbiorcy w sieci. Jest więc bardziej precyzyjne, niż w przypadku tradycyjnych kampanii display, które obejmują zasięgi kupowane hurtowo przez agencje reklamowe. Właściciel sklepu internetowego lub marketer dokonuje zakupu indywidualnych odsłon skierowanych do konkretnych użytkowników, dzięki czemu ma znacznie większą kontrolę nad przebiegiem kampanii reklamowych. Dodatkowo, samodzielnie ustala środki finansowe przeznaczone na reklamę. RTB daje zatem znacznie większą skuteczność, w porównaniu do tradycyjnej reklamy, co przekłada się na lepszą optymalizację działań marketingowych i wzrost sprzedaży - uważa Łukasz Iwanek.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.