Poradnik: Jak przebiega proces wprowadzania nowej marki na polski rynek

Autor: Cresa Polska 13 października 2017 09:36

Poradnik: Jak przebiega proces wprowadzania nowej marki na polski rynek Na zdj. Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w Cresa Polska

Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów z całego świata. Jej główne atuty to liczba mieszkańców (blisko 40 mln), dogodne położenie w Europie, dynamiczny rozwój gospodarczy i inwestycje infrastrukturalne. Czynniki te sprawiają, że do naszego kraju wkraczają kolejne marki handlowe. Wbrew pozorom, decyzja o rozpoczęciu ekspansji nie jest łatwa nawet dla najsilniejszych korporacji. O procesie wprowadzania nowej marki na polski rynek mówi Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w Cresa Polska.

Badanie gruntu
Firmy prowadzące działalność na dużą skalę zawsze poszukują nowych rynków zbytu, a rozważając możliwość ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej biorą pod uwagę także Polskę. Analizują informacje na temat rynku i konkurencji, a także zasięgają opinii prawników i specjalistów od rachunkowości. Dopiero dysponując odpowiednią wiedzą, rozpoczynają rozmowy z firmami doradczymi i pośredniczącymi w wynajmie nieruchomości. Na tym etapie nie zawierają jeszcze konkretnych umów, ale starają się zgromadzić jak największą ilość danych.

Niektóre firmy podejmują decyzję o samodzielnym wprowadzeniu marki na polski rynek, co ze względu na jego specyfikę jest bardzo trudnym i czasochłonnym zadaniem. Kilkakrotnie zdarzało się, że marka, która z powodzeniem wkraczała na inne rynki, w Polsce ponosiła znaczne straty. Wynikało to w znacznym stopniu z wyboru nieodpowiednich lokalizacji punktów sprzedażowych i centrów dystrybucyjnych.

Z tego powodu większość obecnie wchodzących na polski rynek zagranicznych marek decyduje się skorzystać z pomocy firm wyspecjalizowanych w zakresie prawa handlowego, doradztwa podatkowego i nieruchomości.

Rola doradcy we wprowadzaniu marki na polski rynek
W przypadku inwestycji zagranicznych doradca działający na rynku nieruchomości komercyjnych odgrywa bardzo ważną rolę. Przedstawia początkowo cały polski rynek, nie wiedząc jeszcze, czy inwestor zechce nawiązać z nim współpracę. Prezentuje ogólny zarys możliwości w zakresie logistyki, najmu lub nabycia nieruchomości. Ponadto dokonuje analizy konkurencji i informuje inwestora o tym, czy jego potencjalna inwestycja w Polsce może być opłacalnym posunięciem.

Na kolejnym etapie doradca stopniowo zawęża zakres poszukiwań nieruchomości komercyjnych dla klienta. Rozpoczyna od przedstawienia informacji o poszczególnych regionach i miastach, a następnie proponuje konkretne nieruchomości, które najlepiej służyłyby realizacji celów firmy planującej wejście na polski rynek. Jednocześnie inwestor nawiązuje kontakt z polskimi firmami świadczącymi usługi prawne, marketingu oraz doradztwa podatkowego i personalnego.

  • Marta_B_IOC 2018-07-02 11:39:40

    Samo otwarcie zakładu produkcyjnego wiąże się z ogromnymi kosztami oraz licznymi wymogami stawianymi przez Sanepid. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców jest korzystanie z usług producentów kontraktowych, produkujących pod marką Klienta. W takich przypadkach koszt wprowadzenia swojego produktu na rynek nie jest wysoki i nie trzeba się znać na wszystkich przepisach prawnych.



    Wybór producenta kontraktowego nie powinien być przypadkowy.



    Marta B,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.