Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak przekonać klienta przy sklepowej półce dzięki technologiom mobilnym?

Autor: pr 14 lipca 2016 14:39

Większość klientów, wybierając się do sklepu, ma w głowie listę planowanych zakupów oraz pulę marek, z których oferty prawdopodobnie skorzysta. Jednak według badań agencji In-Store Media, aż 78 proc. z nich ostateczną decyzję podejmuje dopiero przy półce sklepowej. Kluczem do sukcesu marki jest więc dobrze zaprojektowana reklama w punkcie sprzedaży. Nie tylko nie irytuje klientów,  ale stanowi oczekiwaną pomoc w podjęciu decyzji. Zwiększa też satysfakcję z zakupu.




Potwierdza to badanie przeprowadzone przez brytyjską sieć Westfield, według którego klienci, szczególnie Millenialsi, coraz częściej domagają się, aby ich doświadczenia zakupowe, były wspierane przez nowe technologie.

- Klienci w punktach sprzedaży pozytywnie reagują na gazetki, katalogi, reklamy medialne in-store, takie jak komunikaty z głośników czy mall TV. Zdaje się jednak, że prawdziwą strategią przyszłości jest inwestycja w proximity marketing. Nie dość, że pozostaje w zgodzie z trendem coraz częstszego wykorzystania smarfonów podczas zakupów, to jeszcze potrafi „ożywiać” czy poszerzać doświadczanie produktu poprzez augmented reality czy nawigację w przestrzeni handlowej z wykorzystaniem techniki RFID – komentuje Michał Świerz, CEO firmy Syngeos, która specjalizuje się w wykorzystywaniu nowych technologii, takich jak beacony, geolokalizacja czy RFID w marketingu galerii handlowych i sklepów.

Przykładem zintegrowanej kampanii digitalowej z wykorzystaniem mobilnych kanałów dystrybucji
i wdrożeniem z zakresu proximity marketingu, była kampania Heinekena nawiązująca
do ubiegłorocznej premiery filmu Spectre. Szacuje się, że przyniosła firmie przychód rzędu 320 tys. dolarów. Osiągnięto również imponujące wskaźniki zaangażowania klientów. Intencja zakupu promowanych produktów wzrosła siedmiokrotnie.

Jak holenderski dostawca piwa osiągnął tak spektakularne wyniki? Kampania ruszyła we wrześniu 2015, miesiąc przed światową premierą Spectre. Pierwszym krokiem była emisja spotu TV z udziałem samego Daniela Craiga. W tym samym czasie Heineken wszedł w kolaborację z Ibottem – popularną zakupową aplikacją mobilną, dzięki której  promocje produktowe marki trafiły do szerokiego grona jej użytkowników. Odnotowano ponad 34 tys. interakcji w postaci odsłon filmów promocyjnych i kliknięćw komunikaty call to action emitowane poprzez Ibotta. Tym sposobem wzbudzono zainteresowanie marką, które docelowo miało skutkować większym ruchem w sklepie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.