Poradnik: Jak przygotować sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed świętami?

Autor: pr 13 października 2015 09:57

Polacy wydają na prezenty mikołajkowe średnio 100 zł, podczas gdy koszt zakupu prezentów gwiazdkowych to kwota nawet od 201 do 500 zł. Okres przedświąteczny, to czas intensywnego wzrostu w handlu elektronicznym, do którego sklepy internetowe powinny się odpowiednio przygotować.

- Przygotowując sklep do okresu intensywnej sprzedaży przedświątecznej, sprzedawcy internetowi powinni zadbać o informacje zamieszczone na stronie sklepu. Pozwoli to zmniejszyć liczbę zapytań ze strony klientów. – tłumaczy Anna Rak, Country Manager w Trusted Shops. - Dla wielu kupujących, kluczowy jest termin realizacji zamówienia, który w tym okresie może być nieznacznie wydłużony. Dzięki zamieszczeniu informacji o realnym czasie oczekiwania na zamówienie, przedsiębiorca uniknie wielu zapytań na ten temat. Warto również przejrzeć opisy produktów i ewentualnie już teraz uzupełnić brakujące informacje. Przedsiębiorcy nie powinni również zapominać o elementach budujących zaufanie. Znak jakości, pozytywne opinie o sklepie, czy gwarancja zwrotu pieniędzy, to tylko niektóre rozwiązania, które skutecznie niwelują wątpliwości kupujących online. Odpowiednio wcześniej należy również zapoznać się z najnowszymi trendami, aby móc zaoferować konsumentom produkty, które są aktualnie na topie. – dodaje A. Rak.

- Każdy sklep powinien planować swoje kampanie reklamowe z wyprzedzeniem. Jeśli chce się przebić przez chaos komunikacyjny w okresie przedświątecznym, musi rozsądnie przemyśleć każdy szczegół. Nie należy zapominać o detalach takich jak przekaz, możliwości korzystania z różnego rodzaju platform reklamowych, jak również o opcji rozliczania się w modelach efektywnościowych. – wyjaśnia Alexandra Wesołowska, Performance Specialist w TradeTracker Poland. - Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jak przygotować swój sklep internetowy na gwałtowny wzrost sprzedaży przed nadchodzącymi świętami, zapraszamy do naszego poradnika. – dodaje A. Wesołowska.

Według Zbigniewa Nowickiego, Managing Directora w Bluerank, reklama w kanale mobile to dziś obowiązkowa pozycja w świątecznym budżecie każdego e-sklepu - Co roku, czas Gwiazdki to żniwa zakupowe dla sprzedających w sieci. Od niedawna coraz chętniej kupujemy również za pomocą urządzeń mobilnych, dzięki którym dokonujemy już 10% wszystkich transakcji w Polsce. Smartfony wykorzystujemy zamawiając produkty on-line, na przykład, kiedy zainteresuje nas reklama oglądana w czasie czekania w przedświątecznym korku. Natomiast oglądając, testując i dotykając produkty w galeriach handlowych, zwykle poszukujemy alternatywnych (najczęściej tańszych) ofert w Internecie. Jest to ważne z punktu widzenia marketerów, którzy planują świąteczny marketing i wydatki z nim związane.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.