Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak skutecznie budować wizerunek cenowy

Autor: Monika Chodowicz, Maciej Kraus; FernPartners dla dlahandlu.pl 12 grudnia 2014 11:57

Poradnik: Jak skutecznie budować wizerunek cenowy

Co sprawia, że klienci daną sieć sklepów oceniają jako tanią albo drogą? Czy jest to wypadkowa faktycznych cen obserwowanych w sklepie, czy wynik realizowania misternej strategii firmy? Czy Biedronka naprawdę jest taka tania a Alma to luksusowe, drogie delikatesy? Przede wszystkim musimy pamiętać, że konsumenci posiadają ograniczony dostęp do informacji na temat cen w sklepach.

Nie są oni w stanie odnotować każdej ceny, każdego artykułu, w każdym sklepie w mieście. Tym samym, ich opinia na temat poszczególnych sieci oparta jest na szczątkowych informacjach, emocjach oraz komunikatach do nich adresowanych, a nie na podstawie rzetelnej wiedzy. Owych komunikatów, które przekładają się na opinie może być wiele: wystrój wnętrza, kolorystyka, czystość sklepu, forma i treść przekazu reklam czy nawet wielkość parkingu.

Zgodnie z koszykiem cenowym portalu dlahandlu.pl w listopadzie w Warszawie najtańszą siecią okazał się Auchan, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Kaufland, Biedronka, Carrefour oraz Tesco. Zestawienie, jako najdroższe sieci zamykają: Freshmarket, Lewiatan oraz Carrefour Express. Czy tak samo jednak wygląda postrzeganie cenowe tych sieci?
Jak pokazuje obserwacja rynku oraz szereg badań, rzeczywisty i postrzegany poziom cen mogą od siebie znacząco odbiegać.

Sieci handlowe walczą o „umysły" i portfele klientów na wiele sposobów: organizując promocje, coraz bardziej wymyślne akcje marketingowe oraz stosując różne mechanizmy lojalnościowe zwiększające postrzeganą atrakcyjność. W praktyce okazuje się jednak, że budowany przez nie wizerunek odbiega od rzeczywistego poziomu cen. Mimo wszystko ze względu na to, że klienci nie są w stanie ocenić rzeczywistego poziomu cen, to te sieci, które są skuteczne w budowaniu wizerunku odnoszą sukces i cieszą się popularnością wśród konsumentów, a nie te, które są rzeczywiście tanie. Dlatego też, warto stanąć do walki i wprowadzić zmiany, które sprawią, że klienci będą chętnie odwiedzali twój i będą przekonani o tym, że oferujesz produkty w atrakcyjnych cenach.

  • Marcin 2014-12-14 11:41:49

    ja wiem jedno częste promocje, baaardzo głębokie zejście z ceny, mniejsza ilość SKU biorących udział w promocji, i potężna ekspozycja na którą trzeba zwrócić uwagę.

    tekst może i fajny ale typowe wodolejstwo. Kilka tygodni temu pisano żeby cenówki pisane były mniejszą czcionką i wtedy na zasadzie przeniesienia niby niższe postrzeganie cenowe hehehe

    kto ma kasę na marketing, promocje i reklamę ten jest tani bo kłamstwo powtórzone 7 razy staje się prawdą i tyle w temacie.

  • Gustaw 2014-12-13 21:31:56

    Bardzo fajny tekst!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.