Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak skutecznie zachęcać do zakupu artykułów sezonowych w e-sklepach

Autor: Piotr Oracz 5 maja 2016 19:03

Poradnik: Jak skutecznie zachęcać do zakupu artykułów sezonowych w e-sklepach fot, Piotr Oracz

Sezonowość to naturalny element handlu, na który należy się przygotowywać z coraz dłuższym wyprzedzeniem. Obecnie firmy przeznaczają 92% budżetu marketingowego na pozyskanie ruchu na stronę www, ale zaledwie 1%, by doprowadzić do konwersji. Weryfikowanie zachęt, które można testować zarówno pod względem komunikatu, wyglądu, miejsca i czasu prezentacji staje się coraz istotniejszym elementem mającym wpływ na efektywność wyników sprzedażowych w całym sezonie.

Czas przedświąteczny (Dzień Kobiet, Komunia, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Black Friday, Boże Narodzenie) jest bardzo wymagający dla większości właścicieli e-sklepów. Jest to okres zwiększonego ruchu i zwielokrotnionej ilości zamówień. Niektóre firmy przygotowują się nawet 6 miesięcy do gorącego okresu, bo wiele z nich potrafi zarobić w czasie Świąt więcej niż przez pozostałą część roku. Według badania RJMetrics: „Dni począwszy od tzw. Czarnego Piątku, (Black Friday – przypada w ostatni piątek listopada) aż do Wigilii Bożego Narodzenia przynoszą nawet do 50-100% zwiększonego zysku w porównaniu z pozostałymi dniami zakupowymi przez pozostałą część roku.

Problem: Klienci są niecierpliwi szczególnie w okresie większego zainteresowania. Chcą szybkiej realizacji zamówienia, szybkiej obsługi reklamacyjnej, błyskawicznej odpowiedzi na e-maila. 

Rozwiązanie: Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi. Zajrzyj do zeszłorocznych danych i na ich podstawie dokonaj estymacji jak wiele osób jest potrzebnych, aby klienci otrzymali odpowiedź w deklarowanym czasie np. w ciągu 1 godziny, czy 24 godzin. Ważniejsze jednak jest to, aby wprowadzić zmiany na stronach sklepu, które sprawią, że klienci łatwo znajdą informacje, jakich szukają, np.:często zadawane pytania (FAQ), czat online, gdzie doradca klienta, będzie mógł odpowiadać w czasie rzeczywistym, dodatkowa infolinia, gotowe szablony odpowiedzi do najczęściej pojawiających się pytań w e-mailach, widoczna na stronie wyszukiwarka – która faktycznie skutecznie działa.

Problem: W jednej z ankiet przeprowadzonej dla HRC Advisory przeszło 80% respondentów wskazało, że ich największym wyzwaniem jest zaplanowanie odpowiedniej dostępności towarów w tym czasie.

Rozwiązanie: Wykorzystaj analizę predykcyjną do planowania zapasów (więcej: Gagan Mehra)

Problem: Twoja strona może tracić zyski z powodu złej użyteczności. Jeśli oczekiwania użytkownika nie są spełnione podczas surfowania po sklepie, z całą pewnością przeniesie się do innego sklepu, w którym te oczekiwania są spełnione lepiej.

  • patrik 2016-05-11 11:31:25

    to że mają xboxy mnie nie dziwi w ogóle, ale o rowerach wcześniej nie słyszałem

  • kermit 2016-05-07 13:43:19

    to prawda, ale przynajmniej me to jest polski sklep tylko trochę większy ;)

  • felfel 2016-05-06 13:00:24

    mniejsi gracze mają nie lada problem, bo jak zbliża się komunia to i tak wszyscy jeżdżą do jakichś media expertów itp. i czasem nawet myślą na miejscu czy wziąć xboxa czy rower czy komputer, dla nich to mega wygoda

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.