Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak sprawdzić czy zmiany w e-sklepie są skuteczne

Autor: Agata Lejman, SalesBee 27 kwietnia 2016 09:43

Praca nad stroną e-sklepu nigdy się nie kończy. By dobrze funkcjonowała i spełniała swoje zadanie trzeba ciągle być na bieżąco z nowinkami i wprowadzać ulepszające ją zmiany. Nawet prosta modyfikacja koloru czy treści jednego elementu strony może podnieść współczynnik klikalności o 20 – 30 proc. - wyjaśnia Agata Lejman, ekspert SalesBee.

Pierwszy punkt na drodze do rozwoju e-sklepu to wspomniane już bycie na bieżąco z nowościami ze świata e-commerce, ale również tymi dotyczącymi sprzedawanego asortymentu. Warto śledzić branżowe serwisy, podpatrywać jakie rozwiązania wprowadza konkurencja i z czego korzystają tacy giganci e-commerce jak Amazon czy AliExpress. Nie wszystkie rozwiązania uda się przełożyć do małego e-sklepu, nie zawsze ma to też sens, ale warto zwrócić uwagę chociażby na układ strony i kolorystykę. Liderzy rynku przeznaczają duże środki na optymalizację serwisów tak by były jak najbardziej przyjazne dla użytkowników, czyli dbają o tzw. user experience. 

By skutecznie dążyć do postępów i móc je zmierzyć warto wyznaczyć sobie długofalowy cel, który chcemy osiągnąć, np. w ciągu roku. Rzecz jasna powinien być realny, w innym wypadku nie będzie motywacją, a powodem do irytacji. Dlatego należy spróbować opisać najbliższe otoczenie rynkowe, bezpośrednią konkurencję i te sklepy, które mają znacznie większe sukcesy na koncie. W pracy warto skorzystać z analizy z SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) czyli określenia mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla wyznaczanego przez nas celu. Kolejnym etapem jest wyznaczenie kroków do celu, czyli efektów, które musimy zrealizować, w krótszym odstępie czasu, np. miesiąca, tak by skumulowane rezultaty naszych działań przełożyły się na realizację planu. 

Mając już cel musimy ustalić jak zmierzymy jego realizację. Najważniejszym wskaźnikiem w e-commerce jest współczynnik konwersji. Jest to prosty przelicznik ile wizyt na stronie e-sklepu zakończyło się transakcją. Warto jednak zagłębić się w statystki i dojść do tego co na nią wpływa. Cennych informacji dostarcza analiza ruchu na stronie – czyli to ile czasu użytkownik korzystał ze strony, co na niej zobaczył i jakie akcje wykonał. Wpływają na niego m.in. unikalne otwarcia strony i bounce rate – współczynnik odrzuceń czyli to ile użytkowników opuściło e-sklep po zobaczeniu tylko jednej strony. Wiedząc ilu konsumentów otwiera stronę, czego szuka i, w którym jej miejscu zostali zniechęceni do zakupu (lub odwrotnie, które przekładają się na dobrą sprzedaż) można wprowadzić usprawnienia. Najpopularniejszym narzędziem do analizy ruchu na stronie jest Google Analitics, ale warto przyjrzeć się również innym, mniej popularnym, ale bardziej przejrzystym i przyjaznym dla użytkownika rozwiązaniom lub skorzystać z narzędzi, które nie tylko zmierzą postępy ale pomogą też w ich realizacji oferując gotowe rozwiązania z dziedziny marketing automation.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.