Poradnik: Jak sprzedawać więcej dzięki content marketingowi

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2016 09:32

Marketing treści jest obecnie jednym z najgorętszych tematów wśród marketerów odpowiedzialnych za e-handel. Jednak tylko 30 proc. z nich przyznaje, że potrafi go we właściwy sposób wykorzystać, a 55 proc. nie wie jak go dobrze przygotować. Eksperci wyjaśniają w 5 praktycznych krokach, jak dzięki interesującym i angażującym treściom można osiągnąć sukces sprzedażowy w e-biznesie.

4. Buduj komunikację z klientem wokół rekomendacji i słów kluczowych
Jak najszybciej sprawić, aby internauta dotarł na stronę e-sklepu? Z jednej strony niezbędne są kampanie reklamowe, ale również olbrzymią rolę odgrywa tworzenie odpowiedniego contentu. Jak podkreślają eksperci z Praktycy.com, firma w pierwszej kolejności powinna opracować strategię contentową marki i tworzyć treści związane z najchętniej wyszukiwanymi frazami w internecie, połączone z kategorią sprzedawanych produktów i usług. W ten sposób e-sklep ma szansę dotrzeć do nowych użytkowników i skłonić ich, poprzez interesujący materiał w formie tekstu, infografiki czy video do odwiedzenia witryny.

5. Lepiej być w jednej rzeczy dobrym, niż we wszystkich tylko trochę
Nawet jeśli strategia omnichannel stanowi normę działania w przypadku wielu marek, to lepiej skupić się na wybranych i najbardziej kluczowych kanałach dotarcia do klienta, a nie działać w każdym możliwym na pół gwizdka. Eksperci z Praktycy.com zachęcają do wyboru od 2 do 4 najważniejszych dla e-sklepu kanałów dotarcia do internauty, aby osiągnąć najbardziej wymierne efekty. Nie sztuką jest np. pojawiać się we wszystkich możliwych serwisach społecznościowych, generując na nich podobne treści. Lepiej zaplanować strategię dystrybucji contentu, biorąc pod uwagę, w którym miejscu może znajdować się grupa celu i w jaki sposób najskuteczniej ją zaangażować, biorąc pod uwagę specyfikę danego serwisu.

Niezależnie czy tworzony content to zabawna infografika wrzucona na firmowym blogu, wpis na Fanpage’u czy chętnie rozpowszechniane video na kanale YouTube – zawsze musi opowiadać unikatową historię, przedstawioną w intrygujący sposób, która zaangażuje internautę.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 833
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.