Poradnik: Jak usługi lokalizacji mogą pomóc zwiększyć zyski w branży retail

Autor: dlahandlu.pl 30 listopada 2016 11:09

Poradnik: Jak usługi lokalizacji mogą pomóc zwiększyć zyski w branży retail

- Większość kupujących używa smartfonów w sklepach i wielu już nie wróci do sklepu, jeśli nie będą mogli znaleźć potrzebnych informacji. Dlatego warto zaoferować klientom lepsze środowisko robienia zakupów w sklepie - uważa Mark Thomson, Retail Industry Director EMEA, Zebra Technologies.

Według wyników badania przeprowadzonego przez Google, Ipsos MediaCT i Sterling Brands, 71 proc. klientów, którzy na swoim smartfonie sprawdzają informacje podczas zakupów w sklepie, mówi, że jest to ważny element robienia zakupów.  Niestety aż 66 proc. ankietowanych podaje, że próbowało dotrzeć do potrzebnych informacji o towarach w sklepie, ale nie udało im się ich znaleźć. Natomiast ponad 40 proc. respondentów powiedziało, że wyszło ze sklepu z uczuciem frustracji i raczej będą robić zakupy gdzie indziej. - Instalowane obecnie w sklepach sieci i systemy analityczne pozwalają wykorzystać działające w smartfonach technologie lokalizacji Wi-Fi i Bluetooth Smart do prowadzenia personalizowanej interakcji z klientami w oparciu o aplikację lojalnościową lub inny interfejs w telefonie. Technologia mobilna z funkcją lokalizacji daje wiele możliwości - mówi Mark Thomson.

Ekspert wymienia wśród nich m.in. :
• Możliwość wysyłania kuponów rabatowych w zależności od historii zakupów danego klienta lub jego położenia w sklepie w celu zachęcenia do dodatkowych zakupów; 
•Możliwość witania klientów po imieniu na ekranie smartfona, kiedy wchodzą do sklepu albo wyznaczenia pracownika, który pomoże klientowi przebywającemu (według danych dostarczonych przez system lokalizacji) dłużej w danym dziale sklepu.
• Dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o przepływie ruchu w sklepie. System natychmiast powiadamia, jeżeli przy kasach lub w danym dziale sklepu potrzebnych jest więcej pracowników obsługi.
• Możliwość udostępniania mapy i przesyłania dokładnych wskazówek, żeby klienci mogli szybko znaleźć produkty, których szukają.
• Możliwość porównywania przepływu ruchu w sklepie i zachowania klientów, pomagająca ustalić jaki układ sklepu i ekspozycji towaru zapewnia najwyższą sprzedaż. 

Według badań firmy Google klienci używający telefonów komórkowych podczas zakupów jako narzędzia do szukania informacji wydają w sklepie 25 proc. więcej. Nadajniki beacon oraz zarządzanie przez oprogramowanie oparte na chmurze, ułatwiają zbieranie i analizę danych, które pomogą firmie jak najlepiej obsłużyć każdego klienta w każdej chwili podczas jego wizyty w sklepie, a także później - mówi Mark Thomson z Zebra Technologies.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,87

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7614

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.