Poradnik: Jak w przedświątecznym okresie promować sprzedaż produktów?

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2013 09:29

Poradnik: Jak w przedświątecznym okresie promować sprzedaż produktów?

Świąteczne zakupy są dla konsumentów zarówno wyzwaniem, ale i okazją do „niewinnego", usprawiedliwionego wydawania pieniędzy na prezenty i produkty niezbędne do przygotowania świątecznych przyjęć. Dlatego też firmy szczególnie w tym okresie stawiają na promocję swoich produktów. Promocje cenowe, produkty z wartością dodaną, czy też gratisy - wszystko jest w tym czasie pozytywnie odbierane przez konsumentów, a co za tym idzie chętniej po nie sięgają - wyjaśnia Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producent Staropolanki.

Jednak z drugiej strony, dla samych producentów jest to bardzo trudny czas na wyróżniające się wyeksponowanie produktów. Wszystko to z uwagi na „szum" promocyjny, wielość produktów w tzw. promocji, co zakłóca bezpośredni kontakt z klientem i możliwość dotarcia do niego. Nie oznacza to jednak, że firmy nie powinny się promować. Wręcz odwrotnie - promocje cenowe, gratisy dodawane do podstawowych produktów, czy coraz rzadziej stosowane degustacje są w tym czasie najlepszym rozwiązaniem na przyciągnięcie klienta.

Czy należy zmieniać ekspozycję w sklepie?
Zmiana ekspozycji - szczególnie pod względem wizualnym - jest bardzo dobrym kierunkiem. To przyciąga uwagę klientów. Przy założeniu, że klienci przyzwyczajają się do stałej ekspozycji danego produktu, taka okolicznościowa zmiana prawie zawsze jest zauważalna, może zaciekawić, a w konsekwencji doprowadzić do sięgnięcia po dany produkt.

Jak eksponować w tym czasie wody?
W przypadku wody butelkowanej ważne jest zwiększanie liczby miejsc ekspozycyjnych w sklepie. Ważne jest również prezentowanie wody w miejscach obok najlepiej sprzedających się kategorii produktowych w tym okresie, takich jak słodycze oraz napoje alkoholowe.

Jaką strategię w tym obszarze przyjmuje Staropolanka?
Od lat obserwujemy rynek i formy ekspozycji, co pozwoliło nam przygotować dla naszych klientów kilka propozycji wspólnych promocji, które realnie przyczynią się do wzrostu sprzedaży Staropolanki i Wielkiej Pieniawy w tym okresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.