Poradnik: Jak wybrać dobrą nazwę dla e-sklepu?

Autor: pr 18 maja 2016 14:12

Blue Media, po analizie kilku tysięcy nazw polskich e-sklepów obsługiwanych w ramach usługi płatności online, podpowiada czym się kierować przy wyborze nazwy.

Przepis na idealną nazwę sklepu internetowego z pozoru jest nieskomplikowany – ma być chwytliwa, prosta do zapamiętania i wpisania w przeglądarce, a jednocześnie wyróżniająca się na tle konkurencji. Problem w tym, że, jak się wydaje, prawie wszystkie najlepsze domeny internetowe są już zajęte.

Wybór dobrej nazwy dla e-sklepu ma duże znaczenie w procesie budowania wizerunku marki, trzeba więc szukać szans na wtórnym rynku domen albo mocno pogłówkować nad oryginalną nazwą. Na początek trochę inspiracji, wśród sklepów, które start swojej przygody z elektronicznym handlem mają za sobą:

1. Korytamiesne.pl – zupełnie na przekór nazwie, oferuje profesjonalny  grillowany, pieczony catering mięsny,

2. Polenastole.pl – gdzie kupisz naturalne i pełnowartościowe produkty spożywcze,

3. Marchewkowepole.pl – sklep, w którym znajdziesz wszystko dla wegetarian.

To tylko niektóre przykłady oryginalnych i kreatywnych nazw domen, a tym samym marek sklepów internetowych. Od czego zacząć?

1. Przegląd konkurencji

Jedną z dróg jest sprawdzenie jak to robi konkurencja, chociażby dlatego, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, jakimi nazwami posługują się sklepy handlujące podobnymi produktami. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy nazwa naszego sklepu będzie zbliżona lub bardzo podobna do innej, już istniejącej. Albo pozwoli celowo przyjąć ryzykowną strategię na podobną nazwę. Poprzez takie podobieństwo automatycznie można zyskać mniej spostrzegawczych Klientów.

2. Nazwa na… 9 znaków

Jeżeli to możliwe, warto użyć minimalnej liczby znaków, wystarczającej do opisu marki lub oferowanego w sklepie asortymentu. Nazwa nie musi być przesadnie krótka, ale koniecznie powinna być łatwa do zapamiętania przez klientów. Jak wynika ze statystyk zebranych przez serwis gaebler.com, przeciętna długość nazwy domenowej większości spośród 100 tys. najpopularniejszych stron WWW wynosi dziewięć znaków.

- Można to łatwo przećwiczyć – jeżeli masz pomysł na to, co chcesz przekazać nazwą e-sklepu, zapisz to w formie jednego zdania. Następnie spróbuj skrócić to zdanie, aż uzyskasz jedno czy dwa słowa kluczowe – podpowiada Krystian Wesołowski z firmy Blue Media, operatora Płatności Online BM. Wśród przeanalizowanych polskich e-sklepów dwuczłonowe nazwy mają bardzo silną reprezentację (lazienkajutra.pl, szklanewazony.pl, modakorkowa.pl). Z racji naturalnych ograniczeń, nazw składających się tylko z jednego słowa rodzajowego (jak zabawka.pl) jest na polskim rynku znacznie mniej.

  • Ala 2016-05-19 13:24:35

    Ja ostatnio zrobiłam zakupy w sklepie o nazwie Tylem.pl

    Kto po domenie zgadnie co oferuje sklep? ;)

    Faktycznie dobra.trafiona nazwa nie jest wymagana - ale pomaga i nie szkodzi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.