Poradnik: Jak wykorzystać mobile w okresie szaleństwa przedświątecznych zakupów?

Autor: pr 17 listopada 2016 10:38

Okres od końca listopada do końca poświątecznych wyprzedaży to najgorętszy czas w e-commerce. Każdy sklep internetowy podwaja wtedy wysiłki w celu przyciągnięcia do siebie jak największej rzeszy klientów. Aby wyprzedzić konkurencję, warto w swojej strategii marketingowej poświęcić sporo miejsca działaniom w kanale mobilnym. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają w jaki sposób wykorzystać kanał mobilny, aby zwiększyć przychody e-sklepów w okresie szaleństwa przedświątecznych zakupów.


Uchwycić właściwy moment

Dla e-sprzedawcy kluczowe jest trafienie we właściwy moment, czyli chwilę w której konsument gotowy jest dokonać zakupu. Google, na podstawie zachowań obserwowanych u użytkowników wyszukiwarki, zaprezentował koncepcję dotyczącą tzw. mikromomentów, a więc sytuacji, w których użytkownik impulsywnie sięga po smartfona i zaczyna wpisywać różne hasła do przeglądarki. Google wyodrębnił cztery rodzaje mikromomentów: pierwszy dotyczy nagłej potrzeby uzyskania jakiejś informacji („I want to know”), kolejny to impuls związany z koniecznością szybkiego pozyskania wiedzy na temat lokalizacji danego miejsca np. restauracji, firmy czy sklepu znajdującego się w okolicy („I want to go”), trzeci to potrzeba znalezienia szybkiej instrukcji pomocnej w rozwiązaniu problemu związanego z codziennymi czynnościami („I want to do”). I wreszcie ostatni rodzaj mikromomentu, to ten na który czekają wszyscy sprzedawcy internetowi  – chwila, gdy konsument jest gotów dokonać zakupu („I want to buy”). Nawet jeśli najważniejszym celem e-sklepu jest wychwycenie internautów z tą ostatnią motywacją, to kompleksowa strategia działań w mobile’u w zakresie przygotowań do świątecznego okresu zakupów powinna obejmować działania pozwalające przyciągnąć uwagę konsumenta w różnych mikromomentach. Internauta szuka informacji o tym jak przygotować się do górskiej wyprawy? Na stronie e-sklepu, który sprzedaje m.in. buty do chodzenia po górach, może znaleźć np. inspirujący artykuł blogera-podróżnika na ten temat. Konsument chce wiedzieć jak zrobić niepowtarzalne dekoracje świąteczne? Na witrynie sklepu internetowego może natrafić na zabawne wideo typu DIY (do it yourself) z inspiracjami opartymi na produktach dostępnych w sklepie. Im częściej internauta będzie trafiał na stronę www e-sklepu, tym większa szansa, że gdy pojawi się impuls związany z chęcią konkretnego zakupu, szybciej odwiedzi witrynę lub z większym prawdopodobieństwem kliknie w skierowaną do niego spersonalizowaną reklamę, którą również w odpowiednim momencie zobaczy na swoim telefonie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.