Poradnik: Jak wypromować aplikację mobilną

Autor: dlahandlu.pl 20 października 2016 10:04

W czym tkwi siła aplikacji mobilnych? Powstają po to, aby odpowiadać na potrzeby klienta, który np. szuka niedrogiej restauracji, gdzie mógłby wybrać się na obiad lub chce poznać najszybszy sposób dotarcia w dane miejsce. Ułatwiają konsumentowi komunikację, a także skłaniają do spontanicznych zakupów. Eksperci z Sociomantic Labs podpowiadają jak skutecznie promować aplikację, aby użytkownik ją zainstalował i aktywnie z niej korzystał.

Wybierz właściwy cel sprzedażowy
Pierwszym krokiem jest wybór celu, który marketer chce osiągnąć. Zwiększenie liczby pobrań aplikacji, poprawienie współczynnika konwersji, wzrost sprzedaży poprzez aplikację – ważne, aby cel był jasno sprecyzowany. Coraz częściej zdarza się, że problemu nie stanowi instalacja aplikacji, bowiem wielu użytkowników już ją ma, lecz niski odsetek osób z niej korzystających. Jak wynika z badań firmy Appboy, im więcej czasu upływa od pierwszego użycia zainstalowanej aplikacji, tym mniej użytkowników do niej wraca. Na drugi dzień po instalacji korzysta z niej ponownie 24 proc. użytkowników, po dwóch tygodniach już tylko 14 proc., a po dwóch miesiącach zaledwie 5 proc.

Optymalizuj pozycję w AppStore
Szacuje się, że w 2017 roku na świecie będzie już niemal 269 mld aplikacji mobilnych do pobrania. Oznacza to, że będzie ich 33 razy więcej niż ludzi. Nic dziwnego, że twórcy aplikacji muszą zawzięcie walczyć z konkurencją – choć 2/3 właścicieli smartfonów ma zainstalowanych na telefonie ponad 10 aplikacji, to aktywnie korzysta zaledwie z kilku. Dlatego kolejnym krokiem w promocji aplikacji jest zawalczenie o jak najwyższą pozycję w AppStore. Badania pokazują, że to tutaj ponad połowa właścicieli smartfonów szuka ciekawych aplikacji. I chociaż do tej pory pozycjonowanie i optymalizacja (SEO) kojarzyły się wielu marketerom głównie ze stronami internetowymi, to jednak w dobie stale rosnącego znaczenia kanału mobile zwiększa się konieczność zadbania również o ASO (App Store Optimalization), czyli optymalizację i pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Wśród głównych czynników, które mogą wpłynąć na ASO, można zaliczyć przede wszystkim: tytuł aplikacji, słowa kluczowe dla aplikacji, ale również liczba pobrań, oceny i recenzje.

Skuteczny partner techniczny to podstawa
Blisko 80 proc. wydatków na mobilne aplikacje w USA jest przeznaczanych na kampanie promujące instalacje aplikacji. Jak podkreślają eksperci z Sociomantic Labs, ważnym elementem w skutecznej promocji aplikacji mobilnej jest wybór właściwego partnera technicznego, którego narzędzia umożliwią skuteczną realizację założeń kampanii marketingowych w mobile’u oraz śledzenia ich wyników. Właściwa integracja SDK partnera z aplikacją firmy pozwoli zredukować koszty i zwiększy efektywność planowanych działań np. poprzez zapewnienie dodatkowych funkcjonalności takich jak śledzenie zdarzeń w aplikacji. W efekcie wykorzystane rozwiązania technologiczne umożliwią m.in. zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz obniżenie liczby porzuceń aplikacji.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.