Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak zwiększyć odwiedzalność centrów handlowych bez kosztownych inwestycji

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2015 14:58

Właściciele i zarządcy starszych centrów handlowych, chcąc konkurować na rynku z nowymi projektami deweloperskimi i utrzymać odpowiednie wskaźniki odwiedzalności, często decydują się na rozbudowę lub przebudowę obiektu. Jednak nie każda galeria działająca od ponad dekady wymaga aż tak czasochłonnej i kosztownej inwestycji.

Czasami, żeby wzmocnić pozycję rynkową obiektu, wystarczy tylko lekka modernizacja, dopasowanie oferty handlowej do zmieniających się trendów poprzez odpowiedni tenant-mix, czy wprowadzenie dodatkowych usług i technologii e-commerce.

- W Polsce na rynku nowoczesnej powierzchni handlowej funkcjonuje 389 centrów handlowych o łącznej powierzchni 9,38 mln metrów kwadratowych (według danych DTZ). Spośród 212 centrów handlowych otwartych w latach 1995-2005, czyli mających minimum 10 lat, tylko 69 obiektów przeszło proces rozbudowy. Natomiast w ciągu najbliższych dwóch lat (2015-2016) na rynku pojawi się 60 nowych centrów handlowych o łącznej powierzchni 900 tys. m kw. – Widoczny przyrost nowoczesnej powierzchni handlowej powoduje, że właściciele istniejących obiektów muszą przeanalizować potencjał danego projektu na tle konkurencji, a także określić na jakim etapie cyklu życia znajduje się inwestycja. Wczesna analiza tych danych i znalezienie optymalnego rozwiązania dla centrum handlowego może zapobiec odpływowi klientów, a co za tym idzie pozwoli utrzymać odpowiedni poziom dochodów – mówi Renata Kusznierska, dyrektor zespołu powierzchni handlowych CEE w firmie DTZ.

Dla każdego centrum handlowego najważniejszym czynnikiem mówiącym o potencjale obiektu jest lokalizacja, która określa strefę oddziaływania (ang. catchment area).

– To lokalizacja ma decydujący wpływ na możliwości przeprowadzenia jakichkolwiek działań zwiększających atrakcyjność obiektu. Pokazuje, czy teren na którym znajduje się centrum handlowe dysponuje przestrzenią pod rozbudowę lub przebudową, czy tylko pozwala na przeprowadzenie inwestycji wewnątrz obiektu. Dlatego nie zawsze właściciel centrum handlowego może zwiększyć wartość powierzchni handlowej poprzez rozbudowę. Niekiedy położenie rynkowe galerii może ulec zmianie poprzez wprowadzenie nowych najemców, dodatkowych usług i nowoczesnych technologii, a także poszerzenie oferty pozahandlowej dla klientów – podkreśla Renata Kusznierska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,43

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.