Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Jak zwiększyć zadowolenie klientów w e-sklepie

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2016 13:02

Zdarza się, że nie jesteśmy w stanie od razu odpowiedzieć na zadane przez klienta pytanie. Czekamy na informacje od producenta, który zwleka z realizacją zamówienia, produkt zagubił się w magazynie lub zdarzyła się inna niezależna od nas sytuacja. Jednak brak odpowiedzi w większości przypadków przynosi na myśl najgorsze scenariusze, takie jak oszustwo, czy bankructwo firmy.

Każde wyjaśnienie jest lepsze od jego braku, dlatego jeżeli nie wiemy w danym momencie, co zakłóciło transakcję, przekażmy taką właśnie informację klientowi. Z pewnością lepiej wpłynie to na nasze relacje, niż milczenie.

Nie wszystkie komentarze pozostawiane na naszej stronie są merytoryczne, wiele z nich to uzewnętrznienie negatywnych emocji, które drzemią po drugiej stronie monitora. Jednak wściekły klient może narobić najwięcej szkód, a brak naszej reakcji jest dla niego jak płachta na byka. Dlatego uzbrójmy się w cierpliwość i spróbujmy podejść z szacunkiem to jego uwag.

To prawda – każdy z nas czasem popełnia błędy, każdy ma do nich prawo. Pamiętajmy jednak, że w e-commerce zasada ta działa nieco inaczej. Wysyłając klientowi zły rozmiar czy kolor zamówionego produktu, powinniśmy nie tylko w jak najszybszym czasie dostarczyć ten właściwy, ale i odpowiednio wynagrodzić mu tę pomyłkę. Dołączenie do przesyłki drobnego upominku czy kuponu na następne zakupy może uratować naszą relację. W innym razie mogą to być ostatnie zakupy, których osoba ta dokonała w naszym sklepie.

W sprzedaży internetowej, w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, znacznie trudniej o stałych klientów. Dlatego przekonanie, że wystarczy, by transakcja przebiegła pomyślnie, aby klient do nas wrócił jest bardzo mylne. Okazuje się bowiem, że przeciętny Kowalski dokonuje jednorazowo zakupu w określonym e-sklepie. Dlatego klientowi należy przypominać o sobie, ale zawsze oferując mu coś wyjątkowego. Inaczej uzna nasze wiadomości za spam. Atrakcyjne rabaty, konkursy czy gratisy powinny zachęcić go do dalszych zakupów i zbudować trwałą więź ze sklepem.

Dla wielu osób strona e-sklepu będzie niewystarczająca. Klient e-sklepu powinien mieć możliwość „podejścia” do wirtualnej ekspedientki i wyjaśnienia wszystkich wątpliwości. Dlaczego jest to tak istotne? Częstą przyczyną rezygnowania z zakupów w sklepach internetowych, czy korzystania z usług firm działających w Internecie, jest brak możliwości zadania pytania i otrzymania odpowiedzi „tu i teraz”. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest na przykład chat online w formie zainstalowanego na stronie widgetu. Sprawna, łatwa i szybka komunikacja z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.