Poradnik: Logistyka w e-sklepach, czyli jak pozyskać klienta dzięki dostawie

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2017 12:56

Choć w sklepie internetowym proces zakupowy odbywa się online, o satysfakcji klienta decyduje jego offline’owe doświadczenie z produktem. Szybka i tania dostawa jest coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowej przez e-klienta. W logistykę i dystrybucję inwestują duże podmioty, wystarczy przytoczyć przykład nowych, nowoczesnych magazynów Amazonu, Wallmarta czy Zalando. W kierunku własnych usług transportowych zmierza prawdopodobnie również Allegro.

Drugim co do popularności wyborem klientów jest list polecony - co piąty zakup zamawiany jest za pośrednictwem poczty. Ta statystyka pokazuje, że wciąż istnieje duża grupa klientów, dla których ważniejszy niż czas dostawy jest jej koszt. Wprowadzając metody dostaw warto przeanalizować, czy klienci sklepu zwracają uwagę przede wszystkim na cenę, a może ważniejszy jest dla nich czas i są skłonni dopłacić za szybszą dostawę.

15 proc. zamówień kupujący odbierają osobiście w sklepie, a 13 proc. w paczkomatach. Dwa razy częściej niż rok temu klienci korzystali też z dostawy do kiosków Ruchu. Firmy logistyczne cały czas poszerzają możliwości odbioru zamówień, włączając do sieci dostaw punkty często odwiedzane przez konsumentów, takie jak kioski czy stacje paliw. Klient, któremu zależy na czasie, chętnie sam podjedzie po zamówienie.

Co nas czeka w przyszłości? - Zdecydowanie usuwanie granic w handlu międzynarodowym, a tu logistyka odgrywa jedną z bardziej istotnych ról. Już teraz widzimy, że co dziesiąty sklep na platformie Shoper sprzedaje za granicę, a liczba ta zwiększa się z roku na rok. Liczę też na to, że usługa same day delivery stanie się standardem w e-sklepach - uważa Jacek Zientkiewicz.

Metodologia: Dane pochodzą z ponad 10 tys. sklepów internetowych działających na platformie Shoper, z lipca 2017.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,12

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7358
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.