Poradnik: Lojalność klienta kluczem do sukcesu w e-commerce

Autor: Dagmara Kruszewska, Country Manager, SOFORT GmbH 17 czerwca 2016 11:17

W każdym biznesie sztuką nie jest pozyskanie klienta, lecz zdobycie jego długoterminowej lojalności. Jest to twierdzenie szczególnie prawdziwe, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że dla konsumentów w sieci najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danej oferty jest cena. To kwestia kluczowa dla ponad 66% internautów robiących zakupy przez Internet . Dopiero w następnej kolejności wymieniane są wiarygodność sklepu (56%) oraz udostępniane klientom metody płatności (23%).

Oznacza to, że stworzenie szerokiej bazy lojalnych klientów jest w Internecie wyzwaniem. Konkurowanie wyłącznie ceną nie zawsze jest możliwe i ma swoje granice. Zresztą nie jest to również czynnik w oparciu o który buduje się bardziej rozbudowane relacje na linii konsument-sprzedawca. Z tego względu każdy sklep powinien także poświęcić dużo uwagi i energii, aby wykreować wartość dodaną i nawiązać relacje z klientami, które pozwolą stworzyć stabilną bazę. Jest to jeden z kluczowych elementów powodzenia w branży e-commerce. Jak dowodzą badania i symulacje, zdobyta wierność klienta w sieci może przynosić większe korzyści niż w przypadku sklepów tradycyjnych . Istnieją jednak sprawdzone metody i kierunki działania, które mogą stanowić cenną podpowiedź przy budowaniu i umacnianiu pozycji sklepu na rynku.

Sklep to marka

Przede wszystkim należy się wyróżnić i już najlepiej podczas samego planowania otwarcia sklepu procować także nad wypracowaniem marki. Jaki jest nasz sklep? Dla kogo? Jakie wartości są dla sklepu najważniejsze? Czy oprócz zwykłej sprzedaży związana jest z nim jakaś filozofia? Czym będzie się różnić od konkurencji? Jaka będzie szata graficzna? W Internecie otwartość i szczerość zawsze wygrywa, stąd marka również powinna taka być. Sztuczność, brak jasnego przekazu i spójności to coś co zniechęca klientów oraz stoi na drodze do budowania z nimi dobrych relacji. To samo tyczy się polityki komunikacyjnej firmy. Klienci wymagają od sklepu, aby ten prowadził z nimi dialog w sposób jasny, szczery, bezpośredni i otwarty. Dlatego też w ramach „obowiązkowego pakietu” narzędzi wspierających budowę grupy lojalnych i zadowolonych klientów należy wymienić m.in.: kanały Social Media, live web chat oraz zadbanie o personalizację.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.