Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Programy lojalnościowe muszą nadążać za rozwojem technologii

Autor: pr 7 października 2015 13:59

Wielu konsumentów, przystępując do akcji wsparcia sprzedaży, bardzo często robi to impulsywnie, kierując się w dużym stopniu korzyściami emocjonalnymi – identyfikacją z marką, prestiżem, ciekawą zabawą. Jednak w ostatnim czasie stają się coraz ostrożniejsi i biorą pod uwagę również ewentualne benefity finansowe wpływające na realne oszczędności w ich budżecie.

Organizator akcji wparcia sprzedaży musi więc włożyć zdecydowanie więcej wysiłku w zdobycie uwagi potencjalnego beneficjenta i zachęcenie go do wzięcia udziału w projekcie. Zadania nie uławia mu fakt, że powoli wchodzimy w erę prosumenta – nowego typu klienta dobrze znającego swoje potrzeby, świadomego marketingowych sztuczek, które stosują twórcy reklam, wymagającego
i biegle poruszającego się w sieci. Na szczęście, postęp technologiczny przyczynił się do rozwoju narzędzi takich, jak platformy on-line, które pozwalają przygotować skuteczny program lojalnościowy i nim zarządzać.

Jednym z podstawowych wyznaczników programów skierowanych do klientów jest stworzenie poczucia wyróżnienia, wynikającego z uczestnictwa w projekcie i zaangażowania we wspólną akcję. Taka nobilitacja i otwartość na dialog powinna przejawiać się w każdym aspekcie programu, z którym styka się jego uczestnik – formie zaproszenia, sposobie komunikacji czy katalogu nagród. Sam mechanizm projektu skierowanego do aktywnych klientów może natomiast mieć formę długoterminowej, dynamicznej i ciekawej akcji. Dobrym pomysłem są więc programy lojalnościowe oparte na kanałach interaktywnych oraz kreatywne konkursy, wymagające od uczestników dodatkowego wysiłku, ale i oferujące intrygującą zabawę.

- Może to być na przykład grywalizacja, w której zmagania pomiędzy uczestnikami budują zaangażowanie i dodatkowe emocje. Jednak podstawowym warunkiem powodzenia tego typu aktywności jest stała komunikacja z beneficjentami – i to nie tylko przez media typu radio, telewizja czy internet, ale także bezpośrednia poprzez e-mail, sms-y czy personalizowane konto w programie – powiedział Dariusz Deszczka, category manager w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Kluczem do udanych kontaktów z wymagającymi klientami jest przeniesienie relacji z obszaru kupno-sprzedaż na partnerstwo i współpracę. Siła prosumentów przejawia się bowiem w ich aktywnej postawie i zaangażowaniu. Dzięki temu absorbują większą ilość informacji z rynku
i znacznie chętniej uczestniczą w niestandardowych działaniach marketingowych. Takie podejście można wykorzystać do budowania wartości firmy, tworzenia grupy lojalnych ambasadorów oraz konsultowania planowanych rozwiązań, np.: w obszarze wprowadzania nowych produktów
na rynek. Silna potrzeba docenienia i partycypacji, jaką przejawiają prosumenci, może skłaniać ich
do wzięcia udziału w ciekawym konkursie, spróbowania szczęścia w loterii lub zaangażowania
w atrakcyjny program lojalnościowy. Ale uwaga! Jeśli firma nie ma doświadczenia w projektach wsparcia sprzedaży, to wymagający konsument nie jest dobrą grupą do pierwszych eksperymentów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.