Poradnik: Prostota kluczem do sukcesu w e-commerce

Autor: pr 21 grudnia 2015 09:41

Według badań SalesBee tylko 9 proc. osób, które odwiedzają stronę e-sklepu dodaje produkty do koszyka, zakup finalizuje zaledwie 3 proc. gości. Aby poprawić te wskaźniki należy m.in. zadbać by nasza strona była przejrzysta i funkcjonalna, a proces zakupu intuicyjny.

Oto kilka rad, dzięki którym można to zrobić, jednocześnie zwiększając konwersję.

Intuicyjny proces zakupu

Najważniejszym procesem na stronie każdego sklepu online jest składanie zamówienia. Budując koszyk należy stworzyć jak najmniej kroków do realizacji transakcji, aby był funkcjonalny, przejrzysty i przyjemny w użyciu. Z danych SalesBee wynika, że liczba osób które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 proc. Jeśli chcemy zmniejszyć ten odsetek musimy upewnić się, że koszyk nie jest chaotyczny i przeładowany informacjami. Należy też poinformować klienta o całkowitym koszcie zamówienia, podać informacje o warunkach dostawy i formie płatności, tak aby kupujący nie został zaskoczony dodatkowymi kosztami o których wcześniej nie wiedział. Brak klarownych komunikatów zdecydowanie zniechęca do zakupu. Dlatego trzeba zadbać o możliwość edycji zarówno zamówienia jak i danych klienta. Jeśli oferujemy kody rabatowe, musimy upewnić się, że miejsce na wpisanie kodu do zamówienia jest odpowiednio wyeksponowane, tak żeby klient nie musiał go szukać.

 Narzędzia zwiększające konwersję

Z doświadczenia SalesBee wynika, że takie rozwiązania zastosowane na stronie e-sklepu pomogą zwiększyć sprzedaż nawet o 30 proc. Dlatego warto użyć rozwiązań pozwalających na identyfikację osób wchodzących na stronę i analizę ich zachowania, a następnie dynamiczne dostosowywanie treści na stronie do zachowań klienta w czasie rzeczywistym. W ten sposób nienachalnie pokażemy bestsellery lub produkty które kupowali inni klienci zainteresowani daną kategorią. To pomoże przekonać potencjalnego konsumenta do dokonania wyboru i sfinalizowania transakcji. W momencie kiedy klient ma produkty w koszyku i chce opuścić stronę sklepu możemy także spróbować go zatrzymać oferując dodatkowy rabat lub wpłynąć na jego decyzję wysyłając maila z przypomnieniem o porzuconym koszyku. Warto też wykorzystać te sposoby by rozbudowywać bazę kontaktów oferując rabat za zapisanie się do newslettera. To zwiększy prawdopodobieństwo, że klient, który zrobi raz zakupy będzie wracał zachęcony aktualną ofertą naszego sklepu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.