Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Systemy nadzoru wizyjnego mogą wspierać sprzedaż

Autor: pr 20 stycznia 2014 14:44

Ograniczanie funkcji kamer dozorowych w sklepach jedynie do zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony przed kradzieżą asortymentu to podejście znacznie ograniczające potencjał, jaki tkwi w dobrej jakości urządzeniach IP. Systemy nadzoru wizyjnego pełnią dziś w sektorze handlu dodatkową funkcję, która polega na wspieraniu sprzedaży. Umożliwiają poznanie i analizę zachowania klientów w sklepie, co pozwala na stymulowanie procesów wpływających na podejmowanie decyzji zakupowych.

Kamery IP to urządzenia, które mogą monitorować czas, jaki klienci spędzają przy konkretnych produktach i w określonych miejscach, np. przy ekspozycjach asortymentu czy ekranach reklamowych.

- Sieci handlowe wykazują coraz większe zainteresowanie w kwestii gromadzenia i analizowania danych związanych z przepływem klientów. Potencjał dla tego typu rozwiązań jest bardzo duży. Dostarczany przez nas system wykorzystuje specjalną aplikację zintegrowaną z kamerami sieciowymi firmy Axis. Ich niebywałą zaletą jest szybki dostęp do danych i możliwość poglądu obrazu „na żywo" za pośrednictwem Internetu lub sieci lokalnej LAN przy użyciu dowolnej przeglądarki internetowej. Co więcej, za pomocą dodatkowego pakietu oprogramowania użytkownik otrzymuje możliwość tworzenia raportów i porównywania zgromadzonych przez kamerę danych z innymi sklepami czy danymi POS - mówi Marcin Guziński z firmy TOP-KEY, specjalizującej się w dostarczaniu i instalacji systemów teletechnicznych.
Zgromadzone dane pokazują, czy klient uważnie czyta informacje na opakowaniu lub czy ma trudność ze zlokalizowaniem pewnych artykułów, co może być kluczowe w dokonaniu sprzedaży. Statystyki te są następnie wyświetlane menedżerom sklepów w postaci tzw. map ciepła.

Kamery IP pomagają także dostosować rozplanowanie ekspozycji sklepu do preferencji klientów, podnieść efektywność pracy personelu i usprawniać obsługę klienta. Dane dostarczane przez sieciowe systemy wizyjne handlowcy mogą wykorzystać do analizy statystyk w czasie rzeczywistym i odpowiedniego reagowania.
Aplikacja zintegrowana z kamerami sieciowymi może zostać użyta do zobrazowania najbardziej popularnych tras, które wybierają klienci podczas przechodzenia przez sklep. Przepływ kupujących po obiekcie jest śledzony przez kamery IP i wyświetlany personelowi przy użyciu obrazu wyznaczającego główne ścieżki wybierane przez klientów. Te dane mogą być następnie wykorzystane do podjęcia decyzji, gdzie powinny być umieszczone najpopularniejsze produkty tak, aby klienci mieli zapewniony do nich łatwy dostęp.

  • handlowiec 2014-01-22 09:21:44

    co za bzdety! "żeby ułatwić klientowi dostęp do najpopularniejszych produktów"? Przecież doskonale wiemy, że te produkty będą stały jak najdalej od tych miejsc żeby klient ich szukał po całym sklepie, i żeby przeszedł co najmniej kilometr zanim znajdzie np. chleb!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.