Poradnik: Technologie, które wspierają sprzedaż – jaką wybrać?

Autor: dlahandlu.pl/pr 21 lipca 2017 10:57

Jedną z możliwości, jaką mamy do wyboru decydując się na uruchomienie platformy e-commerce, jest zakup licencji. Nabywając aplikację - na nośniku zewnętrznym lub w wersji cyfrowej, uzyskujemy dostęp do plików umożliwiających dowolne modyfikacje systemu. Dzięki temu przedsiębiorca ma szansę na dostosowanie platformy do potrzeb swojego biznesu. Będąc właścicielem oprogramowania musi się on jednak liczyć z koniecznością dodatkowych nakładów pracy i środków.

W modelu SaaS (ang. Software as a Service) oprogramowanie nie jest nabywane, a jedynie wynajmowane od dostawcy. Użytkownik, wnosząc cykliczne opłaty abonamentowe, otrzymuje gotowe rozwiązanie wraz z pakietem usług niezbędnych do uruchomienia i utrzymania platformy
e-commerce. Wszystkie obowiązki związane z obsługą infrastruktury, w tym: aktualizacją oprogramowania, dbałością o bezpieczeństwo oraz wsparciem technicznym realizowane są przez dostawcę. Nie ma, co prawda, charakterystycznej dla zakupu licencji dowolności, bo porusza się w ramach pakietu o określonej zawartości i funkcjonalności niemniej jednak, dostępne
w modelu SaaS rozwiązania są na tyle elastyczne, że również można je z powodzeniem modyfikować. Przedsiębiorca ma też możliwość bezpłatnego testowania oprogramowania przez określony czas przed finalnym uruchomieniem sklepu - dzięki czemu może jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji ocenić funkcjonalność i zapoznać się z zasadami obsługi. Platformami funkcjonującymi w modelu SaaS są między innymi Shoper i Selly.pl.
Oprogramowanie sklepu Selly.pl oferuje w każdym pakiecie ponad 90 integracji z systemami zewnętrznymi, w tym wspomagającymi sprzedaż w wielu kanałach: Allegro, eBay, Facebook, porównywarki cen, Google Zakupy, sieci afiliacyjne czy sprzedaż stacjonarna. Wiele procesów jest mocno zautomatyzowanych. Oprogramowanie można zintegrować z dowolną hurtownią udostępniającą swoją ofertę w plikach XML/CSV. Sam sklep może być jednocześnie sklepem detalicznym i obsługiwać klientów hurtowych w zróżnicowanych poziomach cen – mówi Mariusz Połowczuk, właściciel Selly.pl.

Wybór oprogramowania udostępnianego w modelu SaaS to dla przedsiębiorcy szansa na szybkie rozpoczęcie działalności bez dodatkowych zobowiązań. Samo uruchomienie jest kwestią wprowadzenia produktów do systemu, a całość obowiązków związanych z jego odpowiednim funkcjonowaniem spoczywa na dostawcy. 
Oprogramowanie na bazie zakupionej licencji to odpowiedni wybór dla firm, które dysponują własnym zapleczem IT – zarówno w ujęciu sprzętowym, jak i personalnym, a także mogą sobie pozwolić na stałe inwestycje w infrastrukturę IT. Konieczność zbudowania platformy od podstaw przekłada się również na dłuższy czas realizacji celów biznesowych, z czym trzeba się liczyć w tym wypadku.
Choć stereotyp mówi, że SaaS jest rozwiązaniem dla początkujących lub małych podmiotów,
a oprogramowanie dedykowane dla większych – w praktyce nie ma powodu, by również duże firmy nie korzystały z rozwiązań typu SaaS. Przed wyborem określonego modelu warto zadać sobie pytanie: ile czasu mogę przeznaczyć na czynności techniczne? I czy na pewno chcę go poświęcać na optymalizację e-sklepu, usuwanie usterek i serwisowanie oprogramowania, zamiast skupić się na sprzedaży, planowaniu kampanii promocyjnych i budowaniu relacji z klientami? - mówi Tomasz Tybon, dyrektor marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce S.A. - dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych Shoper.

Decyzja pomiędzy oprogramowaniem dedykowanym, zakupionym na bazie licencji a dzierżawionym w modelu SaaS jest w każdym przypadku kwestią indywidualną, niepodlegającą jednoznacznej klasyfikacji. Przed jej podjęciem należy precyzyjnie określić nie tylko cele biznesowe, jakie sobie stawiamy, ale także realnie ocenić nakład pracy i środków, które możemy przeznaczyć na utrzymanie platformy e-commerce. Pod względem funkcjonalności każdy z modeli daje podobne możliwości,
a także dużą swobodę w kreowaniu e-sklepu.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,72

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.