Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Trzy typy konsumenta - wskazówki dla sprzedawców

Autor: www.dlahandlu.pl 17 października 2016 10:41

Wyróżniamy trzy typy konsumentów: smart shopper, social shopper oraz now shopper.  Mobile Institute w najnowszym raporcie "Customer Listening - Dlaczego warto słuchać klientów?" wyjaśnia czym się charakteryzują i jak sobie z nim radzić.

Pierwszym typem konsumenta jest smart shopper (32% konsumentów). Przy tym konsumencie należy pamiętać o:

- ważna jest fachowość, eksperckość i jakość -> pamiętaj aby produkt miał zawsze właściwy, szczegółowy opis i gwarantował dobrą jakość tj. wytrzymywał porównania różnych parametrów z konkurencją
- analizuje wiele miejsc zakupu -> dopilnuj, żeby twoja oferta była atrakcyjna w każdym kanale sprzedaży
- porównuje różne oferty -> zapewnij narzędzia wygodnego wyszukania i porównania ofert według parametrów
 -potrzebuje czasu na przemyślenie decyzji -> nie naciskaj na szybki zakup, pozwól mu się zastanowić, w sklepach stacjonarnych zapewnij profesjonalną obsługę znających produkt sprzedawców
- zawsze zrobi tzw. „double-check” -> dopilnuj, żeby twoja oferta była dostępna w kanale online i mobile, pozwól też na sprawdzenie jej na smartfonie (tzw. show-rooming) podczas wizyty w stacjonarnym sklepie 

Drugim typem jest social shopper (29% konsumentów). Charakteryzuje się:

- kupując kieruje się opiniami bliskich i znajomych -> daj mu czas na skonsultowanie decyzji, pozwól zrobić i wysłać zdjęcie produktu, zadzwonić, „zalajkować” i zapamiętać produkt
- lubi kupować w towarzystwie -> stwórz warunki, w których może dzielić się informacjami i korzyściami zakupowymi z bliskimi, rozważ programy lojalnościowe i promocyjne oferty dedykowane dla grup konsumenckich i społeczności
- kieruje się doświadczeniem i przyzwyczajeniem -> jeśli nie zawiedziesz jego zaufania, będziesz mieć długi czas lojalnego klienta
- czuje się niepewnie kupując coś po raz pierwszy, wtedy najbardziej liczą się dla niego opinie - pamiętaj o wsparciu twoich nowych klientów, wygodna nawigacja po stronie, opcja kontaktu telefonicznego, bądź czatu będzie bardzo istotna w przypadku zakupów online, a porada sprzedawcy w przypadku zakupów stacjonarnych

Trzeci typ to now shopper (20% konsumentów). Charakteryzuje się:

- lubi prestiż -> spraw by niezależnie od kanału sprzedaży czuł się wyjątkowo, efekt „wow” i personalizacja mają tu ogromne znaczenie
- lubi kupować szybko, jeśli coś przykuje jego uwagę -> pamiętaj, żeby każda komunikacja kierowała do miejsca gdzie możliwy jest od razu zakup, niezależnie, czy jest to klasyczna reklama prasowa, aplikacja mobilna, czy social media
- opinia znanych osób i ekspertów ma dla niego znaczenie -> pamiętaj, żeby twój produkt rekomendowały takie osoby
- aktywnie pyta o opinie o produktach w social media -> śledź opinie o swoich produktach, bądź włączaj się w dyskusję
- jeśli chce coś zakupić, chce to tu i teraz -> dopilnuj aby zawsze dostał informację, gdzie jest dostępny produkt, szybka dostawa z e-sklepu, „same day delivery” i wygodne formy odbioru, jak odbiór w sklepie „click-to-colect”, czy paczkomacie, są kluczowe
- często chce mieć produkt jako pierwszy -> pamiętaj, żeby poinformować go, gdy wprowadzasz coś nowego

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.