Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Udostępniając płatności z małych banków, można liczyć na wzrost sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 28 maja 2015 14:03

Dobry system płatności ma za zadanie: przyspieszyć, uatrakcyjnić, uprościć, zabezpieczyć i zautomatyzować proces płatności - pozwolić by każdy klient znalazł metodę płatności, która spełni jego oczekiwania ( przelewy bankowe, karty płatnicze, systemy ratalne, płatności odroczone) bez względu na to, z jakiego urządzenia korzysta (komputer osobisty, laptop, tablet, telefon komórkowy) - zauważa Jacek Kinecki, sales manager w Przelewy24, ekspert Izby Gospodarki Elektronicznej.

Sklep internetowy musi mieć pewność, iż żadne z danych jego klientów powierzane operatorowi nie są przekazywane podmiotom trzecim lub wykorzystywane w celach marketingowych - może mieć to bezpośredni wpływ na powstrzymanie ewentualnego odpływu lojalnych klientów, oraz utrzymanie lub wzrost konwersji na dotychczasowym poziomie.

Jeżeli zaczynamy swoją przygodę z e-handlem i udostępniamy zaledwie najpopularniejsze metody płatności – nie zamykajmy się na przyszłość, bo wraz z rozwojem oferty sklepu i pozyskaniem kolejnych klientów może się okazać, że udostępniony wachlarz kanałów płatniczych jest niewystarczający.

Jeżeli mamy już doświadczenie pozwólmy klientom korzystać z elastycznych i nowoczesnych narzędzi:

- płatności rekurencyjnych dla przelewów bankowych i kart płatniczych w sytuacji, gdy udostępniamy abonamenty czy płatne subskrypcje;

-  One Click dla płatności kartowych jeżeli posiadamy lojalnych klientów. Przy czym rozwiązanie powinno być możliwie najprostsze z małą liczbą kroków do przejścia przez klienta. Najlepszy rozwiązaniem jest „white label”, czyli umieszczenie formatki bezpośrednio w sklepie bez konieczności zakładanie kolejnego konta u operatora.;

- możliwie jak największa ilość udostępnianych banków. Nawet klienci z małych miejscowości, mający swoje konta w lokalnych bankach również będą chcieli zapłacić za zakupy. Umożliwiając płatności automatyczne nawet z małych banków spółdzielczych, można się spodziewać nawet kilkunasto-procentowego wzrostu konwersji.

Naturalnym wydaje się krok w kierunku mobilnych wersji sklepów, lub aplikacji umożliwiających dokonanie zakupu z urządzenia, które klient trzyma w kieszeni. Dlatego operator powinien być gotowy na dostarczenie nam gotowych do zaimplementowania w naszej aplikacji bibliotek.

Należy zwrócić także uwagę na umożliwienie płatności klientom zagranicznym w ich własnych walutach w jak najprostszy sposób. Przydatnym rozwiązaniem jest usługa DCC (Dynamic Currency Conversion) – usługa dynamicznej wymiany walut, która daje posiadaczowi karty zagranicznej możliwość wyboru waluty transakcji. Z tytułu tego rodzaju płatności merchant otrzymuje bonus – zwrot 1 proc. wartości transakcji, co w znacznym stopniu wpływa na obniżkę opłat ponoszonych na rzecz operatora płatności.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.