Poradnik: Ustawa o prawach konsumenta a rynek e-commerce

Autor: dlahandlu.pl/pr 19 października 2015 09:35

- Sprzedawca rozpatrując zgłoszenie z tytułu rękojmi, musi ustalić datę wydania rzeczy konsumentowi. Data wydania rzeczy, choć nie musi być tożsama z datą zawarcia umowy sprzedaży, rozpoczyna bieg okresu domniemania istnienia wady fizycznej rzeczy, o którym mowa w art. 5562 k.c. – wyjaśnia Marta Kwiatkowska-Cylke, adwokat z Lubasz i Wspólnicy, Kancelarii Radców Prawnych.

- Ujednolicenie wyjątków dla obu rodzaju umów – zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość, a także wprowadzenie kilku nowych, oczekiwanych przez e-sprzedawców wyjątków i doprecyzowanie pozostałych należy niewątpliwie ocenić pozytywnie. Sprzedawcy internetowi powinni jednak zwrócić szczególną uwagę na obowiązki informacyjne warunkujące wyłączenie prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku umów o świadczenie usług, czy o dostarczanie treści cyfrowych. - mówi Marcin Jędrzejak, ekspert ds. Prawa w Trusted Shops.

- Przedsiębiorca powinien od 25.12.2014 r. zwracać uwagę, do jakiej kwoty konsument może żądać od niego pokrycia kosztów demontażu i montażu wadliwego towaru. Trzeba także pamiętać, kto pokrywa koszty dostarczenia zepsutej rzeczy do sprzedawcy. – tłumaczy Witold Chomiczewski, radca prawny i wspólnik w Lubasz i Wspólnicy, Kancelarii Radców Prawnych.

- Nadchodzący czas świąteczny to gorący okres dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe – w tym dobrym znaczeniu. Większa w tym okresie aktywność klientów, może również zwiększać prawdopodobieństwo konfrontacji przedsiębiorcy internetowego z praktycznymi aspektami prawa konsumenckiego - mówią Agata Kowalska, radca prawny i Tomasz Koellner, aplikant adwokacki z kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Partnerzy.

Przypomnijmy, z dniem 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zgodnie z jej wytycznymi właściciele sklepów internetowych zobowiązali się do wprowadzenia nowych 21 obowiązków informacyjnych. Jak powyższe zmiany wpłynęły na funkcjonowanie e-sklepów i co się zmieniło z ich punktu widzenia? Na te pytania odpowiadają eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej w poradniku “e-Commerce Polska: Przed i po 25 grudnia 2014 r. Co się zmieniło z punktu widzenia przedsiębiorcy?”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,86

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7646

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.