Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: W jaki sposób marki budują „męski customer experience”

Autor: pr 10 maja 2017 11:17

Poradnik: W jaki sposób marki budują „męski customer experience” fot. Forbis Group

Każdy projekt jest inny, wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania do grupy docelowej marki. Fakt, że target danego sklepu stanowią mężczyźni, nie sprawia wcale, że wnętrze musi wyglądać w konkretny, z góry założony sposób. Istnieją jednak pewne zasady, których należy się trzymać niezależnie od przyjętego nurtu aranżacyjnego.

Związane jest to z psychologią płci i wynikających z niej różnic w sposobie robienia zakupów. Najważniejszym słowem, które powinno określać wnętrze męskiego sklepu jest funkcjonalność. Panowie podchodzą do czynności o wiele bardziej zadaniowo niż kobiety, a więc proces zakupowy trwa u nich znacznie krócej. Myślą bardziej analitycznie, badawczo w kontekście samego produktu – we wnętrzu z kolei dostrzegają mniej detali, niż płeć piękna, więc ich ilość powinna być ograniczona do minimum. Mężczyźni na zakupach są bardziej konkretni - chcą wejść, kupić i wrócić do domu, dlatego istotne jest zaaranżowanie całej ekspozycji i wnętrza tak, aby im to ułatwić. Asortyment musi być uporządkowany i właściwie skategoryzowany. Wnętrze idealne to takie, które charakteryzuje się logicznym, czytelnym układem, prostotą i minimalizmem. Stawiamy na czystość aranżacji i przestronność – mówi Anna Sulima – Gillow, kierownik Działu Projektowego Forbis Group.
Wyróżnić, a nie powielać
Funkcjonalność to jednak nie wszystko. Na pełne doświadczenie klienta składa się nie tylko komfort robienia zakupów, ale także klimat zbudowany poprzez wystrój - kolory, materiały, styl aranżacyjny. Utarło się, że mężczyźni z zasady preferują wyważone, stonowane wnętrza utrzymane w ciemnych odcieniach szarości, granatu czy brązu, przez co większość wnętrz męskich butików wygląda podobnie. Jak podkreślają eksperci, jest to ogromny błąd. Kluczem do dobrego wnętrza jest zdefiniowanie wyróżników danej marki, a nie powielenie stereotypu. Przestrzeń powinna korespondować z wizerunkiem i kreować taki świat, jakiego jego klient chciałby być częścią. Styl aranżacyjny ma wynikać z DNA danej marki, z tego jak chce komunikować się z klientem i jakie przekazywać mu emocje - mówi Anna Sulima Gillow – Nie wolno nam traktować mężczyzn jako jednego dużego zbioru, gdyż jest to bardzo zróżnicowana grupa konsumencka.
Wnętrza z tematem
W celu podkreślenia tożsamości danej marki i zbudowania wyjątkowego klimatu przy projektowaniu wnętrz sklepów wykorzystuje się często charakterystyczny motyw przewodni. Poprzez aranżację przestrzeni marki odpowiadają na aspiracje swojej grupy docelowej, dlatego też w przypadku butików z odzieżą dla panów, są to często motywy kojarzące się z męskością i adrenaliną, atrybutami męskiej atrakcyjności – mówi ekspert Forbis Group. Koncept dla marki Lancerto oparty jest na lotnictwie - aranżacja salonów nawiązuje do stylistyki klasycznego stroju pilota i wnętrza kokpitu samolotowego. Projekt uzupełniły starannie dobrane detale: ściana wizerunkowa ze starymi fotografiami o tematyce lotniczej czy zegary przedstawiające poszczególne strefy czasowe. Inny, mniej klasyczny, a bardziej industrialny charakter ma koncept dla Essenza Man. Nawiązuje on stylistyką do warsztatu motocyklowego. W projekcie zastosowano surowe materiały, ręcznie formowane płytki ceglane, czarny listwowy sufit oraz meble z profili stalowych. Dodatkowo we wnętrzu wykorzystano czarno-białe fototapety przedstawiające sceny z warsztatów motocyklowych. Ascetyczny charakter wnętrza przełamują detale takie, jak fotel ze skórzaną tapicerką, miękkie zasłony w przymierzalniach, miedziane lampy, czy elementy z drewna orzechowego w ciepłym kolorze. Podkreślają one elegancki charakter marki. Wnętrze sklepu Recman nawiązuje z kolei do pozasprzedażowej działalności marki, która od 2011 roku jest Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski Mężczyzn w tenisie. Przestrzeń inspirowana jest kortem tenisowym i elegancką sportową szatnią. Projektanci zaproponowali elegancki grafitowy laminat, z którego wykonano meble przyścienne i ladę. Meble w strefie kolekcji casual tworzą stalowe profile, siatki i wieszaki lakierowane na kolor czarny. Kompozycja stołów w centralnym punkcie sklepu została wyróżniona orzechowymi blatami i grafitowo-białymi skrzyniami. Bezpośrednim nawiązaniem do tenisa, obok dekoracyjnych siatek na ścianach, jest rudo-brązowa posadzka korespondująca z nawierzchnią.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.