Poradnik: W jaki sposób wprowadzić w e-sklepie zmiany w zakresie obowiązków informacyjnych

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2014 13:50

Poradnik: W jaki sposób wprowadzić w e-sklepie zmiany w zakresie obowiązków informacyjnych

Już za niecałe dwa miesiące wchodzi w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Trusted Shops, firma specjalizująca się w certyfikacji sklepów internetowych, przygotowała specjalny poradnik Nowe obowiązki informacyjne sprzedawców internetowych. Eksperci wyjaśniają w nim, w jaki sposób wprowadzić w sklepie internetowym wymagane w ustawie zmiany w zakresie obowiązków informacyjnych.

1. Informacje na temat sprzedającego
Przedsiębiorca powinien zamieścić na stronie sklepu internetowego informacje o firmie oraz prowadzonej działalności. Należy uwzględnić wszelkie dane potrzebne do zidentyfikowania firmy, w tym adres przedsiębiorstwa oraz adres e-mail.

2. Oferowane produkty
Na stronie sklepu należy zamieścić dokładne informacje o głównych cechach sprzedawanych towarów i świadczonych usług. W zależności od asortymentu i rodzaju sprzedawanych w e-sklepie produktów, mogą istnieć dodatkowe obowiązki informacyjne, które nakładają specjalne regulacje prawne. Warto zadbać o poprawne i szczegółowe opisy by uniknąć konsekwencji prawnych i zachęcić konsumentów do zakupów.

3. Koszty
Konsument powinien zostać poinformowany o wszelkich kosztach związanych z zakupem, takich jak kwota brutto towaru, opłata za dostarczenie przesyłki czy usługi pocztowe. W sklepie internetowym musi się też znaleźć informacja o dostępnych metodach płatności i terminie zapłaty.

4. Sposób dostawy i czas realizacji zamówienia
Kupujący powinien również wiedzieć, w jaki sposób zostanie zrealizowane zamówienie. Czy przesyłka będzie dostarczona za pośrednictwem Poczty Polskiej, kuriera czy też innego pośrednika. Należy też zamieścić informację o przewidywanym terminie dostawy, wliczając w to czas realizacji zamówienia zarówno po stronie sklepu, jak i pośrednika.

5. Odstąpienie od umowy
Nowa ustawa o prawach konsumenta znacznie poszerzy obowiązki informacyjne w zakresie prawa do odstąpienia od umowy. Przede wszystkim właściciel sklepu internetowego powinien poinformować kupujących o sposobie i terminie odstąpienia od umowy. Ustawa przewiduje, że jeżeli konsument odpowiednio wcześniej zostanie poinformowany o poniesieniu kosztów odesłania towaru, to w przypadku rezygnacji jest zobowiązany je pokryć. Jeżeli jednak nie będzie stosownej informacji, koszty przesyłki leżą po stronie przedsiębiorcy. Ponadto na stronie sklepu powinien znaleźć się wykaz sytuacji, w których konsument traci prawo do odstąpienia od umowy oraz lista wyjątków w zakresie prawa do odstąpienia od umowy.

6. Proces reklamacji i gwarancja
Konsumenci muszą zostać poinformowani o tym, w jaki sposób mogą składać reklamacje, jak wygląda proces ich rozpatrywania oraz kiedy mogą skorzystać z przysługującej im gwarancji. Wszystkie informacje powinny znaleźć się na stronie e-sklepu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.