Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Zarządzanie galerią handlową 3.0

Autor: Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers (Upright Group) 7 października 2016 11:04

Galerie handlowe zrewolucjonizowały obyczaje zakupowe statystycznego Polaka i jego całej rodziny oraz sposób spędzania wolnego czasu czy nawet sferę towarzyską. Rosnące potrzeby konsumpcyjne Polaków napędzają kolejne inwestycje wielkopowierzchniowe, co uwzględniając stopniowe nasycanie rynku, zmusza decydentów centrów handlowych do zmian w podejściu do zarządzania tymi obiektami, jak i do samych klientów. Eksperci

Wczoraj i dziś
Zgodnie z istotą cyklu życia produktu, każda galeria handlowa na początku jest nowością, potem dojrzewa, by ostatecznie się zestarzeć, tracąc tym samym popyt na swoje usługi. Oferta centrum handlowego, wcześniej nowatorska, staje się coraz mniej „unikalna” na tle nowo powstałej konkurencji. Przebywanie w danej galerii sprawia klientom coraz mniejszą satysfakcję, a przecież to podstawa, by budować atmosferę sprzyjającą spędzaniu czasu oraz wydawaniu pieniędzy. 

Na dowód tej tezy warto przypomnieć sobie, jak wyglądały centra handlowe, które powstawały na początku boomu handlu wielkopowierzchniowego w Polsce ok. 20 lat temu i co się tam teraz dzieje. Większość centrów z tamtych lat okres dojrzałości ma już dawno za sobą, w związku z czym przeszło gruntowną metamorfozę albo ją właśnie przechodzi, by bronić się przed odpływem klientów.
Część najemców już poznała tę regułę i kiedy tylko otwiera się nowa galeria w danym mieście, przenosi swoje punkty sprzedaży, nawet kosztem wyższego czynszu. Moda na dane miejsce zawsze wygra z tym, co już klient zna i nie wzbudza w nim takich emocji. Właśnie dlatego marketingowcy prześcigają się w pomysłach, jak dbać o ten świeży powiew galerii handlowej i wymyślają atrakcje, które mają przyciągnąć do niej klientów, by wydłużyć ten okres dojrzałości. Działania obejmują np. imprezy charytatywne, koncerty, pokazy mody, mini turnieje sportowe, czy tradycyjne loterie z wartościowymi nagrodami typu wysokiej klasy samochód. Ważne jest, by nie działać punktowo, lecz aby tego typu pomysły tworzyły spójną całość, zgodną z tożsamością danej galerii handlowej.

Wniosek: Preferencje odwiedzania galerii handlowych przez klientów są ściśle związane z jej cyklem życia, preferowane są te w fazie nowości lub na początkowym etapie dojrzałości. Dzieje się tak, ponieważ klienci, często podświadomie, wybierają te miejsca, w których nie czują się znużeni pobytem, a nawet mają poczucie, że wciąż mają tam coś do odkrycia lub może ich spotkać tam coś, czego się nie spodziewają. Warto o tym pamiętać, szukając pomysłu na rozwój swojej galerii handlowej, niezależnie od tego, ile czasu istnieje już na rynku.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.