PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Poradnik: Zarządzanie galerią handlową 3.0

Autor: Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers (Upright Group) 7 października 2016 11:04

Galerie handlowe zrewolucjonizowały obyczaje zakupowe statystycznego Polaka i jego całej rodziny oraz sposób spędzania wolnego czasu czy nawet sferę towarzyską. Rosnące potrzeby konsumpcyjne Polaków napędzają kolejne inwestycje wielkopowierzchniowe, co uwzględniając stopniowe nasycanie rynku, zmusza decydentów centrów handlowych do zmian w podejściu do zarządzania tymi obiektami, jak i do samych klientów. Eksperci

Siła przyciągania
Powodem, który przyciąga ludzi do galerii handlowej wcale nie jest ona sama, jej lokalizacja, darmowy parking, wi-fi, ruchome schody, czy nowoczesne toalety. To tylko infrastruktura niezbędna do realizacji usługi, jaką jest dostęp do punktów handlowo-usługowych, które same w sobie są magnesem dla klientów. Sztuką w tym zakresie jest jednak nie ich liczba, lecz ich odpowiednie zestawienie, czyli tzw. „tenant mix”. Jego efekt przyciąga klientów do danej galerii handlowej. Największym wyzwaniem dla zarządców jest dbałość o rentowność galerii, zapewniając zadowalające obroty swoim najemcom poprzez ściągnięcie odpowiedniej liczby klientów o określonym portfelu.
Konsumenci lubią obiekty handlowe, w których przy okazji zrobią małe zakupy spożywcze, oddadzą buty do szewca, złożą wniosek o nową kartę płatniczą w banku, sprawdzą oferty wakacji, czy odwiedzą fryzjera. Mają wtedy podświadome poczucie, że galeria pomaga rozwiązać ich codzienne problemy, a przy okazji oszczędza czas, co, jak się często okazuje wcale nie pokrywa się z rzeczywistością, uwzględniając konieczność dojechania do centrum, znalezienie miejsca parkingowego itp.

Dziś większość galerii właśnie przechodzi albo już dawno przeszła na lokalny model zarządzania na zasadzie „tu i teraz”. To właśnie wewnętrzny zespół danej galerii zlokalizowany na miejscu powinien odpowiadać za galerię oraz jej wyniki finansowe. To on zna lokalny rynek wie, czego w danej miejscowości brakuje, a czego jest za dużo, na co klienci czekają, a z czego na pewno nie skorzystają. Właśnie znajomość lokalnego rynku, w tym oferty konkurencji jest podstawą takiego zarządzania galerią i doboru mixu najemców, by przyciągać klientów mimo upływu lat.

Wniosek: nie ilość czy różnorodność, a jakość punktów handlowych oraz ich wzajemna zależność z perspektywy korzyści dla klienta determinuje, czy dana galeria jest bardziej lub mniej chętnie przez nich odwiedzana. Warto mieć to na uwadze, podpisując z nowym bądź rozwiązując z dotychczasowym najemcą umowę.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,89

  • Śr

    3,36

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.