Poradnik: Zarządzanie galerią handlową 3.0

Autor: Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers (Upright Group) 7 października 2016 11:04

Galerie handlowe zrewolucjonizowały obyczaje zakupowe statystycznego Polaka i jego całej rodziny oraz sposób spędzania wolnego czasu czy nawet sferę towarzyską. Rosnące potrzeby konsumpcyjne Polaków napędzają kolejne inwestycje wielkopowierzchniowe, co uwzględniając stopniowe nasycanie rynku, zmusza decydentów centrów handlowych do zmian w podejściu do zarządzania tymi obiektami, jak i do samych klientów. Eksperci

Być customer friendly
Ostatnie kilka lat w handlu detalicznym oraz w handlu wielkopowierzchniowym zrewolucjonizowało podejście do klienta. Nagle jego potrzeby, preferencje oraz podświadome pragnienia stały się obiektem zainteresowań handlowców. Rozwój takich obszarów wiedzy, jak visual merchandising, customer expercience czy shopper marketing jest tego najlepszym dowodem. Bez specjalistycznej wiedzy na ten temat trudno jest dziś skutecznie oddziaływać na klienta w galerii handlowej czy konkretnym punkcie sprzedaży. Oddziaływać w taki sposób, by spędził tam więcej czasu, chętniej wydał pieniądze, a na dodatek zachował pozytywne wspomnienia, o których opowie znajomym.
To wraz z rosnącą świadomością potrzeb klientów zaczęły pojawiać się w galeriach dedykowane pokoje dla matek, punkty informacyjne z gotową do pomocy uśmiechniętą obsługą, czy miejsca, gdzie można zostawić dzieci pod opieką wyszkolonego pedagogicznie personelu. Zaczęły zmieniać się nawet nazwy parkingów wielopoziomych z numerów na wzbudzające sympatię nazwy, które łatwiej skojarzyć i zapamiętać. Zmieniła się też znacznie estetyka wykończenia wnętrz tych obiektów, zaczęto stosować lepszej jakości materiały wykończeniowe, zupełnie inny zestaw barw czy strefowość oświetlenia. Okazuje się, że po jakimś czasie nie pamiętamy jakie sklepy odwiedziliśmy, co tam kupiliśmy i za ile, ale właśnie jakie emocje towarzyszyły nam podczas zakupów, a wspomniane rozwiązania właśnie temu sprzyjają.
Dużą rolę w tym procesie odegrały media społecznościowe, to one dały klientom możliwość wyrażania publicznie swoich opinii na temat doświadczeń z daną marką. 

Wniosek: w dzisiejszych czasach hiperkonkurencji, inwestycja we wszystko, co buduje pozytywne doświadczenia klienta z galerią handlową nie jest opcją do rozważenia. Jest obowiązkiem, który powinien przekształcić się w możliwość uprzyjemniania klientowi czasu, jaki spędza w danym centrum. Inaczej przestanie robić tam zakupy, a ostatecznie odwiedzać dany obiekt, niezależnie od tego, ile dodatkowych atrakcji zaproponuje.

 

 



Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7908
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.