Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Poradnik: Zmiana miejsca ekspresu do kawy może zwiększyć sprzedaż napoju o 60 proc.

Autor: dlahandlu.pl 4 maja 2015 11:06

Poradnik: Zmiana miejsca ekspresu do kawy może zwiększyć sprzedaż napoju o 60 proc. Bartłomiej Dudka

Do najczęstszych błędów na stacjach benzynowych należą nieczytelne oznaczenia, ustawienie ekspozycji w nieodpowiednim miejscu, czy złe oświetlenie, oraz jakość obsługi. A wystarczą niewielkie zmiany, by polepszyć wrażenia kupujących, np. sympatyczne powitanie czy uśmiech sprzedawcy.

Aby zapewnić pozytywny customer experience, należy zacząć od poznania naszych klientów - czego szukają, co przykuwa ich uwagę, gdzie najczęściej przebywają, w jakich kierunkach się poruszają, a także jakiego rodzaju czynności wykonują w konkretnych strefach. W oparciu o te obserwacje warto zbudować tzw. „mapę doświadczeń”, czyli schemat przedstawiający poszczególne etapy wizyty klienta w miejscu sprzedaży lub obsługi. Ułatwi on zaplanowanie i wdrożenie zmian, które poprawią doświadczenia zakupowe odwiedzających. 

Przykładem na potwierdzenie powyższych słów może być przypadek jednej z dużych sieci paliwowych, która w 2013 roku wprowadziła ofertę samoobsługowych mini-kawiarni, w których klienci mogli zakupić świeżo mieloną kawę na wynos. Zainteresowanie konsumentów nową usługą było jednak znacznie mniejsze niż oczekiwano. – Audyt ekspercki obejmujący badania ścieżek ruchu klientów i ustanowienie tak zwanych „map ciepła” wykazały, że niekorzystna lokalizacja ekspresów do kawy (zbyt daleko od wejścia) i brak wyraźnych oznaczeń były główną przyczyną tego, że konsumenci po prostu nie byli świadomi nowej oferty. Po tym, jak zmieniono lokalizację mini-kawiarni i wprowadzono system czytelnego oznakowania, komunikat stał się widoczny dla klientów już od wejścia. W efekcie wprowadzonych zmian nastąpił wzrost sprzedaży kawy o 60 proc. – opowiadał podczas swojego wystąpienia Bartłomiej Dudka z Branch Brothers.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.