Porównywarki cenowe głównym źródłem informacji zakupowej

Autor: pr 26 listopada 2015 09:15

Penetracja urządzeń mobilnych wśród internautów to 69%. Aktywnie wykorzystują je m.in. w celu przeglądania internetu, czy wyszukiwania informacji produktowych. W tym celu zaglądają najczęściej do porównywarek cenowych i wyszukiwarek - wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "M-commerce. Kupuję mobilnie".

Informacji o produktach szukamy przede wszystkim w porównywarkach cenowych (44%) i wyszukiwarkach (37%). Warto podkreślić również niezwykle istotne znaczenie opinii znajomych i rodziny oraz wpisów znajomych na serwisach społecznościowych, które wspólnie są ważnym źródłem informacji zakupowych dla 45% konsumentów. Oprócz tego, konsumenci przeglądają również stronę www marki/ sklepu (28%) i fora internetowe (28%).

- Jedną z przyczyn, dla których wzrasta zainteresowanie porównywarkami cenowymi w wersjach mobilnych jest smartshopping, czyli kupowanie „z głową”. Trend ten jest coraz bardziej popularny także w Polsce. Wielu z nas w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach sięga po smartfona, by porównać ceny oglądanych produktów z tymi w e-sklepie. To sprawia, że kupujemy bardziej świadomie i korzystnie. Warto też podkreślić, że skoro podstawowym zadaniem porównywarek cen jest ułatwianie zakupów, to klienci, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają, muszą mieć do nich intuicyjny dostęp. - tłumaczy Piotr Broniarczyk, Prezes Grupy Okazje.info

Niezależnie od tego, z jakiego urządzenia do celów zakupowych korzysta konsument, najpopularniejsze typy źródeł informacji wykorzystywanych w procesie zakupowym pozostają te same. Gdy przypatrzymy się jednak użytkownikom mobilnym, możemy zauważyć, że następuje tu znaczny wzrost wykorzystania serwisów aukcyjnych/ platform zakupowych. Jest to zapewne efekt popularności i dostępności w kanale mobilnym największej mobilnej platformy zakupowej, jaką jest Allegro. Konsumenci mobilni korzystają też z większej liczby źródeł informacji zakupowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.