Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Portugalskie firmy nie wykorzystują potencjału e-handlu. Czy JM utoruje drogę?

Autor: WPHiI Lizbona, www.dlahandlu.pl 25 września 2015 09:55

Według badania „Economia Digital em Portugal 2009-2020”, przedstawionego przez Associação da Economia Digital, więcej niż jedna czwarta ludności w Portugalii dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu. Liczba Portugalczyków, którzy robią zakupy w Internecie podwoiła się w ciągu ostatnich pięciu lat, osiągając 2,7 mln.

Według badania w 2020 roku liczba portugalskich konsumentów dokonujących zakupy online wyniesie 4,5 mln. Liczba użytkowników Internetu na portugalskim rynku wzrosła o prawie 40% w latach 2009 i 2014, do 6,9 mln, i szacuje się, że w 2020 wyniesie 8,7 mln osób. Obecnie ponad dwie trzecie rezydentów Portugalii korzysta z Internetu, a 40% wszystkich internautów dokonuje zakupów w Internecie. Penetracja korzystania z Internetu zbliża się do wskaźnika europejskiego i wyniesie 86% w 2020 roku. Obecnie penetracja wynosi 70%.

Penetracja kupujących online podwoiła się w ciągu ostatnich pięciu lat, ale wciąż jest daleka od średniej w Unii Europejskiej (UE): 26% w Portugalii w porównaniu z 50% w UE.

Badanie wykazuje także, że firmy portugalskie powinny dokonać transformacji cyfrowej w ciągu najbliższych pięciu lat.

Głównym wyzwaniem dla Portugalii będzie umożliwienie małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) pełne wykorzystanie możliwości cyfrowych i to powinno stać się priorytetem rządu. To, dlatego, że prawie 70 proc. firm portugalskich, MŚP i mikroprzedsiębiorstw, nadal nie jest obecnych w Internecie. Jak stwierdza badanie, jest to możliwe dzięki wykorzystaniu środków Unii Europejskiej przeznaczonych dla Portugalii do 2020 roku, z naciskiem na szkolenia i rozwój przedsiębiorstw w zakresie wiedzy cyfrowej.

Przypomnijmy, niedawno Pedro Pereira da Silva, COO Grupy Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka poinformował PAP, że sprzedaż internetowa w Biedronce to kwestia przyszłości.

- E-commerce jest obecnie coraz ważniejszy i stał się już rzeczywistością, czego jesteśmy świadomi. Prędzej czy później sprzedaż internetowa stanie się jednym z naszych kanałów sprzedaży - powiedział Pedro Pereira da Silva.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.