Postawy konsumentów wobec płatności kartą: Gotówką płacą biedni i niewykształceni?

Autor: dlahandlu.pl 28 kwietnia 2016 12:36

Na podstawie wyników „Badania otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności”, przeprowadzonego przez MasterCard, we współpracy z domem badawczym Maison & Partners, wyodrębniono różne rodzaje postaw wobec nowych form płatności.

Cztery wyodrębnione grupy konsumentów cechuje następujące podejście do nowych metod robienia zakupów oraz płacenia za nie:

Racjonalni Pragmatycy (20% badanych) – Nowoczesne rozwiązania technologiczne, czy to w zakresie używanego sprzętu czy metod płatności, traktują z dystansem. Nie eksperymentują, raczej czekają aż innowacje staną się bardziej powszechne. Jednocześnie są pragmatyczni: akceptują fakt, że żyjemy w zmieniającym się świecie, w którym nowe technologie grają coraz ważniejszą rolę, dlatego starają się nie zostawać zupełnie w tyle. Racjonalni Pragmatycy rozważnie podejmują decyzje zakupowe. Raczej rzadko robią zakupy w sieci, a jeśli już, to preferują płatność za pomocą przelewu. Są jednym z najbardziej „ukartowionych” segmentów, ale dość niechętnie podchodzą do „nowinek” w płatnościach takich, jak np. płatności mobilne. Są to przede wszystkim osoby w wieku 45+, ze średnim wykształceniem.

Aktywni Kartowicze (35% badanych)  – Osoby zadowolone z życia, aktywne, otwarte na nowe doświadczenia. Najczęściej mają średnie lub wyższe wykształcenie oraz ponadprzeciętne dochody. Płacenie, podobnie jak robienie zakupów, powinno być według nich przede wszystkim szybkie i wygodne. Aktywni Kartowicze posiadają dużo nowoczesnych urządzeń, takich jak smartfon czy laptop, i intensywnie korzystają z internetu, zarówno w domu, jak i w pracy. Często kupują online, wybierając produkty z różnych kategorii. Chętnie płacą bezgotówkowo, głównie kartami płatniczymi. Wyróżniają się częstszym niż inni badani korzystaniem z kart kredytowych.

Zagubieni Gotówkowicze (24% badanych) – Są trochę zagubieni w szybko zmieniającym się świecie nowych technologii. Mają niskie poczucie bezpieczeństwa w sieci i rzadko robią zakupy online. Mają również ograniczone zaufanie do nowoczesnych metod płatności, dlatego za zakupy, również te wysyłkowe, płacą gotówką. Jest to segment o najniższym poziomie „ukartowienia”, przywiązany do papierowej formy pieniądza. Wśród Zagubionych Gotówkowiczów jest najwięcej osób, które nie pracują zawodowo, a zajmują się domem, a także osób o najniższych dochodach. 

Aspirujący Zakupowicze (20% badanych) – Są to przeważnie osoby młode, uczące się bądź studiujące. Z jednej strony mają raczej niewielkie dochody, a z drugiej – czerpią dużo radości z wydawania pieniędzy i bywają rozrzutni. Zależy im na tym, żeby „być na bieżąco”. Aspirujący Zakupowicze są bardzo dobrze obeznani z nowymi technologiami i lubią gadżety elektroniczne, takie jak np. tablety. Czują się bezpiecznie w internecie i intensywnie z niego korzystają, również do zakupów. Jednocześnie za e-zakupy zaskakująco często płacą gotówką. Wydaje się, że są otwarci na innowacyjne formy płatności, ale jeszcze nie nacieszyli się pieniędzmi i dlatego lubią je fizycznie posiadać.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • junka 2016-04-30 22:22:57

    ja płacę kartą bo tak jest wygodnie. a że też mogę na niej sprawdzać stan konta, dzięki wyświetlaczowi, to tym chętniej z niej korzystam.

  • Bekart 2016-04-29 01:30:59

    Artykul to propaganda. Gotowka placa ludzie madrzy, ktorzy nie chca byc uzaleznieni od banksterow.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.