Powierzchnia centrów outletowych w Polsce to 268 tys. mkw.

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2018 15:20

Outlety dzięki ofercie ciągłych przecen bronią się same. Niższe ceny są wystarczającym bodźcem, aby udać się tam w celach zakupowych, a nie po to, by spędzić czas na rozrywce, jak ma to często miejsce w tradycyjnych galeriach handlowych. – Polacy zmieniają swoje upodobania zakupowe z roku na rok. Podchodzą do zakupów rozsądnie, ostrożnie sprawdzając każde akcje przecenowe, aby uzyskać dla siebie jak największą korzyść –  mówi Elżbieta Zygmunt, marketing manager Designer Outlet Sosnowiec.

W Polsce łączna powierzchnia centrów outletowych to 268 tys. mkw. i stale rośnie – w 2010 roku było to mniej niż 100 tys. mkw. To potwierdza, że konsumenci oczekują i lubią taką formę zakupów.

Przedświąteczne zakupy to ważny czynnik zwiększający zainteresowanie ofertą outletów. Według badań Deloitte w tym roku numerem jeden i najbardziej spodziewanym prezentem są kosmetyki i perfumy. Wysoko na liście są też ubrania.

Choć w Polsce w tym roku wzrost wydatków na święta jest według badań najwyższy, największym budżetem na świąteczne wydatki dysponują Brytyjczycy z 587 euro (ponad dwa razy więcej niż w Polsce) i Hiszpanie z blisko 495 euro. Średnia dla wszystkich ankietowanych państw wyniosła 377,4 euro, w Polsce w przeliczeniu na Euro jest to kwota 272 Euro. Tak jak w poprzednich edycjach badania, Polacy wspólnie z Włochami wiodą prym w kupowaniu prezentów na ostatnią chwilę. W obu krajach w ubiegłym roku 27% respondentów nabywało prezenty w okresie od 15 do 24 grudnia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.