Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Powstaje ogólnopolski standard dla e-etykiety

Autor: dlahandlu.pl/pr 21 sierpnia 2015 10:51

Izba Gospodarki Elektronicznej i GS1 Polska pracują nad zunifikowanym katalogiem danych produktowych w ramach projektu „Label Power. Siła etykiety”. Projekt ma charakter ogólnopolski, jego celem jest zdefiniowanie potrzeb branży e-handlu w zakresie treści elektronicznych etykiet produktowych, a w efekcie końcowym łatwiejsze ich przygotowywanie.

- Jednym z celów Izby Gospodarki Elektronicznej jest sprzyjanie rozwojowi branży e-commerce w Polsce. Dążymy również do tego, aby sprzedaż elektroniczna była jak najbardziej przyjazna e-konsumentom, a produkty oferowane przez sklepy online bardziej dostępne. Projekt „Label Power. Siła etykiety” łączy potrzeby wszystkich grup, które razem tworzą sprzedaż elektroniczną – producentów, e-sklepów oraz e-konsumentów. W ramach grupy roboczej „Odzież i obuwie” wspólnie ze sklepami pracujemy nad cechami, które będą charakteryzować wybrane grupy asortymentowe. Zebrane wnioski i wypracowane na ich podstawie rozwiązania ułatwią sklepom prowadzenie sprzedaży internetowej, a konsumentom łatwiejsze i szybsze wyszukanie produktu.- tłumaczy Łukasz Kiczma, Amico.com.pl4, w-ce przewodniczący rady i koordynator projektu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Mimo bardzo dynamicznego rozwoju branży e-commerce, w Polsce nadal brakuje zunifikowanego katalogu danych produktowych, który mógłby być wykorzystywany zarówno przez producentów jak i przez e-sklepy, a jego zastosowanie pomagałoby w realizacji międzynarodowych wytycznych. Zgodnie bowiem z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dn. 25 października 2011 (Rozdział III, art. 6 pkt. 1a) w sprawie praw konsumentów, każdy e-sklep ma obowiązek przedstawić podstawowy opis produktu, aby konsument mógł z łatwością dokonać wyboru. Konsekwencją niezastosowania się do wytycznych Dyrektywy może być uznanie umowy sprzedaży za niezawartą i wszystkie związane z tym skutki, np. odesłanie towaru na koszt e-sklepu. Obecnie e-sklepy stosują własne, zróżnicowane standardy opisów produktowych. Czasem są one dość rozbudowane, ale często brakuje w nich niezbędnych informacji. Taka sytuacja naraża e-sklep na wspomniane sankcje prawne oraz utratę klienta, który poszukując dokładnych informacji o produkcie, skorzysta z oferty innego sklepu.

Dostarczenie dokładnych i rzetelnych informacji na temat oferowanych produktów jest jednym z najważniejszych zadań e-sklepu. Szczegółowa prezentacja produktu w sklepie internetowym ułatwia podejmowanie decyzji w procesie zakupowym, a tym samym pozwala maksymalizować satysfakcję klienta. Ujednolicenie standardu e-etykiety pozwoli na wskazanie najważniejszych cech produktów, dzięki czemu wymiana informacji miedzy sklepem a konsumentem będzie łatwiejsza. Wypracowany standard przyczyni się do zmniejszenia możliwości rozczarowania, a tym samym niezadowolenia Klienta z podjętej decyzji. Zminimalizuje też ilości zwrotów towarów, które często wynikają z braku wskazania istotnych cech charakteryzujących produkt, a tym samym zmniejszy koszty wynikające ze zwrotów towarów.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,22

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.