Pracodawcy magazynowi planują zwiększać zatrudnienie

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2018 14:46

Jak wynika z raportu SEGRO i Randstad Polska „Rynek magazynowy i lekkiej produkcji – wyzwania i trendy w zatrudnieniu", prawie 40 proc. pracodawców magazynowych i produkcyjnych planuje w najbliższych miesiącach pozyskać nowych pracowników. Na pytanie, jak ich przyciągnąć i utrzymać w tak dynamicznych warunkach, oraz na wiele innych wyzwań pracodawców odpowiada nowe, eksperckie opracowanie SEGRO i Randstad Polska.

- Firma SEGRO, działając jako deweloper, inwestor, ale także zarządca parków logistycznych, rozumie potrzeby swoich klientów, ale także innych firm, które starają się znaleźć właściwą drogę w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu i w obliczu ewolucji potrzeb pracowników. Raport opracowany we współpracy z Randstad Polska, ekspertem rynku pracy, dostarcza cennych danych oraz komentarzy. Ułatwią one naszym obecnym lub potencjalnym klientom dopasowanie oferty do wymogów rynku, a docelowo pomogą przyciągnąć i utrzymać pracowników – komentuje Magdalena Szulc, dyrektor SEGRO na Europę Centralną.

Twórcom raportu zależało na odpowiedzi na kluczowe pytania nurtujące branżę. Kim jest przeciętny pracownik w tym sektorze? Jakie są jego oczekiwania? Jak dziś swoją ofertę kształtują pracodawcy? A jak powinni to robić w przyszłości, aby zwyciężyć na rynku pracownika? Czy liczą się tylko pieniądze? A także, jak wygląda rynek pracy w najbardziej istotnych dla branży magazynowej i lekkiej produkcji lokalizacjach? Odpowiedzi na postawione pytania przynosi analiza przygotowana przez Randstad Polska. Wynika z niej, iż w branży pracuje w Polsce około 2 852 900 osób. W kontekście płci występuje wśród nich zdecydowana równowaga, zaś wiekowo największą grupę, ponad 40%, stanowią pracownicy, którzy nie ukończyli jeszcze 25 lat. Dane pokazują również, iż nie tylko prawie 40% pracodawców zwiększy w ciągu najbliższego pół roku zatrudnienie, ale też ponad 50% z nich planuje podwyżki. Konkurencja o pracownika będzie zatem coraz większa.

– Rynek pracownika w Polsce stał się faktem. Od dłuższego czasu ponad 80% badanych jest przekonanych, że znajdzie jakąkolwiek inną pracę w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Trend ten szczególnie odczuwają firmy z branży produkcyjnej i magazynowej, zatrudniające duże wolumeny pracowników w przedziałach wynagrodzeń zbliżonych do płacy minimalnej. W tym przypadku nawet niewielka zmiana wynagrodzenia jest odczuwana w skromnych budżetach domowych pracowników – zauważa Paweł Kopeć, International Account & Bid Manager, Randstad.

Skoro zatem pracodawcy planują podwyżki, jak firma może wyróżnić swoją ofertę? Na te pytania odpowiadają zarówno przedstawione w raporcie statystyki, jak i wypowiedzi eksperckie czy najlepsze rynkowe praktyki zebrane od klientów firmy SEGRO z wielu branż i regionów. Raport przedstawia również siedem kroków, które powinien wykonać pracodawca, aby przyciągnąć i utrzymać pracowników. Jednym z nich jest konsekwentna polityka świadczeń pozapłacowych. Pytani o cechy idealnego pracodawcy, respondenci aż w 77% wskazują na poziom wynagrodzenia i właśnie na benefity.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.