Prawie 13-proc. wzrost przychodów Grupy AmRest za trzy kwartały 2015 r

Autor: www.dlahandlu.pl 6 listopada 2015 09:27

Sprzedaż Grupy AmRest wzrosła w trzecim kwartale 2015 roku  o 12,5% i wyniosła
861 mln zł w porównaniu do 765 mln zł w analogiczny m okresie roku ubiegłego. Skumulowane przychody AmRest za trzy kwartały 2015 roku wyniosły 2 421 mln zł były o 12,4% wyższe w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Przychody ze sprzedaży wygenerowane w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosły
w trzecim kwartale 2015 roku 517 mln zł i były o 15,3% wyższe niż przed rokiem. Zagregowane
przychody wygenerowane w trzech kwartałach 2015 roku wzrosły o 13,7%.

- Rosnąca dynamika sprzedaży to efekt pozytywnych trendów sprzedaży porównywalnej („LFL”) obserwowanych w każdej z marek i każdym regionie tej dywizji. Dodatkowo do wzrostów przychodów przyczyniło się dynamiczne tempo otwarć (w okresie od 1 października 2014 r. do 30 września 2015 r.
AmRest otworzył w regionie CE 41 nowych restauracji) oraz przejęcie sieci kawiarni Starbucks w
Rumunii i Bułgarii (łącznie 23 kawiarnie). Na koniec trzeciego kwartału 2015 dywizja CE liczyła
519 restauracji - podsumowuje zarząd.

Sprzedaż dywizji rosyjskiej wyrażona w walucie lokalnej wzrosła w trzecim kwartale 2015 roku o
31,3% dzięki utrzymującym się dwucyfrowym trendom sprzedaży LFL oraz dużej skali nowych
otwarć w roku ubiegłym. Z uwagi na utrzymującą się niepewność geopolityczną w regionie,
tempo wzrostu sieci KFC zostało w 2015 roku ograniczone i w okresie od 1 października 2014r.
do 30 września 2015r. AmRest otworzył na tym rynku 19 nowych restauracji. Z uwagi na
osłabienie rubla sprzedaż dywizji rosyjskiej wyrażona w złotówkach była o 9,5% niższa, niż
przed rokiem i wyniosła 98 mln zł w trzecim kwartale 2015 roku.

W trzecim kwartale 2015 roku Grupa AmRest po raz kolejny osiągnęła rekordowe wyniki.
Pozytywne trendy sprzedażowe w połączeniu z szeregiem działań mających na celu dalszą
poprawę marż zaowocowały osiągnięciem 123 mln zł zysku EBITDA oraz 14,3% marży. Wzrost
marży EBITDA o 1,2 pp w stosunku do zeszłego roku został osiągnięty głównie dzięki
korzyściom skali oraz oszczędnościom w większości obszarów kosztów operacyjnych.

- Na poprawę zyskowności duży wpływ miały relatywnie niższe koszty zużycia surowców, wynikające
zarówno z korzystnych uwarunkowań na rynku dostaw, jak i lepszego zarządzania ofertą dań w
restauracjach. Wyraźnie niższe niż przed rokiem zanotowano też przedotwarciowe koszty budowy
nowych restauracji - wyjaśnia zarząd.

Działalność Grupy AmRest w dużej mierze koncentruje się na rozwoju i wzmacnianiu obecności
na dojrzałych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. W tychże regionach
zaobserwowano najwyższe przyrosty zysku EBITDA w trzecim kwartale 2015 roku.
Zysk EBITDA dywizji CE w trzecim kwartale 2015 roku wyniósł 77 mln zł o był o 13 mln
wyższy, niż przed rokiem (wzrost o 20%). Marża EBITDA wzrosła w tym czasie o 0,6pp
osiągając poziom 15%.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.